شماره: 670462 تاریخ : 1402/09/13-05:50:08

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل ذهاب:

66 درصد روستاهای سرپل ذهاب طرح هادی دارد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل ذهاب گفت: 66 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از طرح هادی برخوردارند که پنج درصد از میانگین استانی و چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، «مصیب شهبازی» روز دوشنبه اظهار داشت: از مجموع 143 روستای این شهرستان که بالای 20 خانوار جمعیت دارند، در 93 روستا طرح هادی اجرا شده است.

وی همچنین از اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت در سه روستای این شهرستان با 60 میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: طرح هادی شامل آسفالت، جدول گذاری، شن ریزی، تسطیح کوچه و معابر و پیاده روسازی هست.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل ذهاب در ادامه گفت: عمران و آبادانی روستاها در شهرستان یک اولویت اساسی است و در این زمینه پروژه های مختلفی عملیاتی می شوند.
شهبازی ادامه داد: طرح هادی توسط کارشناسان بنیاد مسکن و بر اساس نیازمندی ها و شرایط مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و وضعیت فیزیکی هر روستا تدوین شده و از آن به عنوان سند توسعه و عمران روستا یاد می کنند.
وی از اهداف طرح هادی را ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست محیطی و عمومی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه توسعه و عمرانی روستاها با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی آن ها و تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی ذکر کرد.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و 226 روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/66-درصد-روستاهای-سرپل-ذهاب-طرح-هادی-دارد.bos