شماره: 178820 تاریخ : 1395/01/29-10:10:52

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران:

11 میلیون مورد آزمایش در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان تهران انجام شد

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: در سال گذشته 11 میلیون مورد آزمایش در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمد تقی خسروانی مقدم اظهار داشت: حدود 70 درصد تشخیص های بالینی بر اساس یافته های آزمایشگاهی است و بر همین اساس می توان آزمایشگاه را رکن اصلی و قلب نظام سلامت جامعه تلقی کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون از آزمایشگاه های تشخیص پزشکی به عنوان  یکی از سه رکن اصلی سامانه بهداشت و درمان ملی یاد می شود، اظهار داشت: در مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران،35 واحد آزمایشگاهی و 7 واحد پاتولوژی فعالیت می کند.
دکتر خسروانی مقدم اظهار داشت:  در سال گذشته یک میلیون و 780 هزار  نفر  به واحدهای آزمایشگاهی مراکز درمانی تابعه اداره کل درمان استان تهران مراجعه داشته اند .
وی ادامه داد:  در راستای بروز رسانی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی و استفاده از تجهیزات با تکنیک مدرن تر  در سال گذشته 4 مرکز آزمایشگاهی اعم از آزمایشگاه های بیمارستان های شهید دکتر لواسانی و آیت اله کاشانی و نیز دی کلینیک های شهید سلیمانی و ابوریحان برای اندازه گیری آزمایشات هورمونی به روش اتومات و با سرعت و دقت بالا، مجهز به دستگاه الایزا پروسسور شدند.
دکتر خسروانی مقدم به نصب و تجهیز برخی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به دستگاه اتوآنالیزر بیوشیمی با سرعت بالا ( 800 آزمایش در ساعت) و همچنین دستگاه سل کانتر فول دیف به  عنوان دیگر اقدامات حوزه آزمایشگاهی مراکز درمانی تامین اجتماعی تهران اشاره کرد.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران به برگزاری 7 دوره آموزش متمرکز در حوزه های مختلف آزمایشگاه در راستای افزایش مهارت و دانش تخصصی کارکنان آزمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: انجام اقدامات و پیش بینی برنامه های مختلف در حوزه آزمایشگاهی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات در این حوزه در سال 95 نیز ادامه دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/11-میلیون-مورد-ازمایش-در-مراکز-درمانی-تامین-اجتماعی-استان-تهران-انجام-شد.bos