شماره: 578574 تاریخ : 1400/02/01-01:27:17

رییس سازمان صمت قم:

10 واحد تولیدی فرودین امسال در قم به بهره برداری رسید

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم با بیان اینکه امسال 140 واحدی صنعتی در این استان به بهره برداری می رسد، گفت: طی فروردین ماه سال جاری 10 واحد صنعتی جدید در قم افتتاح شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود سیجانی در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه در جمع خبرنگاران، افزود: در سال 1400 احیای 40 واحد راکد صنعتی در دستور کار قرار دارد.

وی از وجود 170 واحد راکد صنعتی در قم خبر داد و ابراز داشت: سال گذشته 37 واحد از این مجموعه های تولیدی به مدار تولید و اشتغال اضافه شده است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم ادامه داد: اولویت قم در بهره برداری از واحدهای نیمه تمام صنعتی در سال جاری پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است.

سیجانی یادآور شد: سال گذشته برای راه اندازی 130 واحد صنعتی جدید 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام گرفت و در سال جاری نیز برای حدود 140 واحد جدید صنعتی سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم اظهار داشت: سال گذشته 3 هزار و 60 اشتغال مستقیم صنعتی در قم به وجود آمد و امسال نیز 3 هزار و 500 اشتغال مستقیم صنعتی ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز از سه واحد تولیدی در رابطه با محصولات نساجی، مواد اولیه کفش و دمپایی و واحد تولید سیستم های سرمایشی و گرمایشی بازدید میدانی به عمل آمد.

سیجانی یادآور شد: با حمایت از واحدهای صنعتی پلیمری و قطع وابستگی به مواد اولیه خارجی شاهد صرفه جویی ارزی بیشتری در سال جاری خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم ادامه داد: با افتتاح از واحد تولیدی لامپ های کم مصرف که امروز به صورت رسمی به بهره برداری رسید 57 اشتغال جدید در قم به وجود آمد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/news/10-واحد-تولیدی-فرودین-امسال-در-قم-به-بهره-برداری-رسید.bos