شماره: 450074 تاریخ : 1397/12/08-09:57:19

معاون فنی بنادر هرمزگان خبر داد:

یک فروند اسکله شناور جدید به جزیره هرمز اضافه شد

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از الحاق یک فروند اسکله فلزی شناور جدید به بندرگاه هرمز در راستای توسعه زیرساخت های ایمن تردد مسافران و گردشگران دریایی در این جزیره رنگین کمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا پوررجبی اظهار داشت: استقبال بازدید کنندگان از جزیره هرمزباعث شد تا ساخت و الحاق یک فروند اسکله جدید فلزی با هدف افزایش ظرفیت جهت پهلوگیری شناورها و کاهش زمان انتظار مسافران جهت سوار و پیاده شدن در دستور کار قرار گیرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه این اسکله فلزی از نوع پاندون فولادی بوده و قابلیت پهلوگیری همزمان دو فروند شناور مسافری را میسر می سازد، افزود: این اسکله شناور با اعتبار 7 میلیارد ریال با تکیه بر دانش و توان فنی متخصصان ایرانی از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی طی دو ماه ساخته شده و عملیات نصب آن اواخر روز بهمن ماه امسال به پایان رسید.
پوررجبی گفت: با نصب این اسکله، تعداد اسکله های بندرگاه چند منظوره هرمز به هشت فروند رسیده و شاهد افزایش قابل ملاحظه ظرفیت مسافر و گردشگر دریایی وتسریع در عملیات سوارشدن وپیاده شدن وکاهش زمان انتظار خواهیم بود.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: هرمز که به "جزیره رنگین کمانی خلیج فارس" و "بهشت زمین شناسی ایران" در میان گردشگران و دوست داران طبیعت گردی شهره است، همه ساله میزبان جمعیت انبوهی از مسافران دریایی و علاقمندان به بوم گردی است. 
وی اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با انجام اقداماتی قابل توجه نظیر توسعه زیرساخت ها، نصب اسکله های متعدد و لایروبی کانال های دسترسی این بندرگاه، بستر مناسب را جهت سفر ایمن دریایی بازدید کنندگان از دیدنی های این جزیره منحصر به فرد را فراهم کرده است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/یک-فروند-اسکله-شناور-جدید-به-جزیره-هرمز-اضافه-شد.bos