شماره: 350514 تاریخ : 1397/03/21-09:26:14

استارت آپی که می خواهد زمین را نجات دهد

گوشت کمتر، زندگی را بهتر می کند

آیا حاضرید دیگر گوشت نخورید و به جایش محصولات شبیه گوشت را مصرف کنید؟ اگر حاضرید این کار را بکنید، می توانید یک استارت آپ راه اندازی کنید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی، آیا حاضرید دیگر گوشت نخورید و به جایش محصولات شبیه گوشت را مصرف کنید؟ اگر حاضرید این کار را بکنید، می توانید یک استارت آپ راه اندازی کنید. سی ان ان مانی گزارشی از استارت آپی منتشر کرده که از مخلوط گیاهان، گوشت تولید کرده است. محصولی که قرار است به آینده سیاره زمین کمک کند.

طبق این گزارش، استارت آپی در کالیفرنیا تلاش می کند تا مصرف کنندگان را قانع کند که ساندویچ ها و برگرهایی بدون گوشت بخورند.

شرکت «غذاهای غیرممکن» (Impossible Foods) می خواهد گوشت های جعلی را به بازار بیاورد. تولید آنها «برگر غیرممکن» است که از گندم، سیب زمینی و روغن نارگیل ساخته شده است.

این استارت آپ سال 2011 تاسیس شد و در حال حاضر محصولات بدون گوشت خود را به بیش از 1500 رستوران در ایالات متحده عرضه می کند. ماه گذشته این شرکت اولین بازارش را به خارج از امریکا گسترش داد و شعبه ای در هنگ کنگ تاسیس کرد.

این شرکت، زاییده فکر دکتر پت براون است. این شیمیدان سال 2009 در تلاش برای ایجاد محصول گیاهی بود تا مردم بتوانند آن را به جای گوشت مصرف کنند.

او می گوید: انگیزه اصلی من، تاثیر بزرگ زیست محیطی از خوردن گوشت بود. ما می خواهیم سیاره شگفت انگیز برای نسل های آینده داشته باشیم و استفاده از حیوانات و فناوری های تولید موادغذایی زمین را در معرض خطرات بحرانی قرار می دهد.

براون، یک گیاه خوار است و قبلا به عنوان استاد بیوشیمی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد کار کرده است. پس از سال ها آزمایش او توانست گوشت گیاهی را در سال 2011 اختراع کند. همان زمان بود که استارت آپش به عنوان «غذای غیرممکن» متولد شد.

به گفته براون، بخش مهمی از دستورالعمل او در ساختن برگرهای بدون گوشت استفاده از مولکولی به نام «هم» (heme) است که به طعم گوشت کمک می کند. این مولکول در گوشت یافت می شود اما به براون کمک کرد تا نسخه گوشت گیاهی خود را ثبت کند.

این شرکت می گوید، در «برگرهای غیرممکن» انتشار گازهای گلخانه ای، حدود 87 درصد کمتر از برگرهایی است که از گوشت گاو ساخته می شوند.

پروژه براون با سرمایه گذاری های زیادی رو به رو شد. تاکنون این شرکت، بیش از 400 میلیون دلار بودجه از طرف سرمایه گذارهایی مانند بیل گیتس و Google Ventures دریافت کرده است.

اما این استارت آپ هنوز از طرف سازمان غذا و داروی امریکا تایید نشده است. چرا که نسخه شرکت برای استفاده از مولکول «هم» قبلا توسط انسان های استفاده نشده است.

اما براون می گوید اطلاعات شرکت را به صورت داوطلبانه در اختیار سازمان غذا و داروی امریکا قرار داده است تا آنها مطمئن شوند اقدامات او به ضرر انسان نیست. او گفت: ما مجبور نیستیم تایید سازمان غذا و دارو را داشته باشیم. اما این موضوعی است که بسیاری از مصرف کنندگان به آن اهمیت می دهند.

هدف براون بسیار بلندپروازانه است: او می گویند می خواهد این گوشت های گیاهی تا سال 2035 به طور کاملا جایگزین حیوانات به عنوان فناوری تولید موادغذایی قرار بگیرد.

با این حال به گفته کارشناسان این جایگزین های گوشت به زودی اتفاق نخواهد افتاد. اما پیش بینی می شود بازارهای جهانی برای جایگزین های گوشتی به طور پیوسته رشد کند و از 4.6 میلیارد دلار در سال جاری به 6.4 میلیارد دلار در سال 2023 برسد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/گوشت-کمتر-زندگی-را-بهتر-می-کند.bos