شماره: 466422 تاریخ : 1398/03/28-09:53:16

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور:

کمیته همکاری های آبی ایران و فدراسیون روسیه دوباره فعال شد

معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: کمیته بخش آب کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه بعد از پنج سال مجدد فعالیت خود را از سرگرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمید رضا کشفی افزود: کمیته مشترک بخش آب پنج سالی بود که تشکیل نشده بود اما امسال در اجلاس پانزدهم این کمیته با حساسیتی که وزیر نیروی ایران داشت درباره مسائل آبی و ایجاد همکاری های متقابل با فدراسیون روسیه در بخش آب و فاضلاب این کمیته کارخود را مجدد آغاز کرد.

وی اعضای این کمیته را شرکت های مادر تخصصی و ستاد وزارت نیرو ایران و طرف روسی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: امسال و در نخستین جلسه پس از توقف پنجساله تلاش شد ضمن بررسی امکان ادامه همکاری ها و توافق های قبلی بتوان اولویت های جدیدی در تفاهمات بین ایران و روسیه در بخش آب دنبال شود.

کشفی این اولویت ها را شامل باز چرخانی آب، نحوه و روش های جدید مدیریت مصرف، کاهش هدر رفت و مدیریت به هم پیوسته آب برشمرد.

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرف روسی امکانات خوبی در این بخش برای تبادل دارد و امید است بتوان از پتانسیل های آنان استفاده کرد.

وی افزود: گرچه به صورت رسمی طرح خاصی مطرح نشده اما به صورت غیر رسمی چند طرح مطرح و پیگیری و مقرر شده پس از بررسی های بیشتر طرح ها به صورت رسمی مطرح و پیگیری شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کمیته-همکاری-های-ابی-ایران-و-فدراسیون-روسیه-دوباره-فعال-شد.bos