شماره: 452524 تاریخ : 1398/01/19-12:12:47

با حضور سفیر آلمان در ایران:

کمک های صلیب سرخ آلمان برای سیل زدگان تحویل داده شد

محموله کمک های بشردوستانه صلیب سرخ آلمان برای سیل زدگان کشورمان به ارزش 300 هزار یورو صبح امروز دوشنبه با حضور میخائیل کلور برختولد سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران به صورت رسمی به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این محموله امدادی شامل 40 فروند قایق نجات از سیلاب با تجهیزات کامل (پرتابل دارای کفی آلومینیومی و پارو)، 40 دستگاه موتور قایق 15 و 20 سوزوکی، 81 سوپ لباس سیلاب (پنج میل)، 80 کلاه ایمنی نجات (دارای بند تنظیم شونده)، 40 جلیقه نجات سیلاب (دارای سگک تنظیم شونده)، 45جفت بوت سیلاب (کفش ساقدار)، 28جفت نیم ‌بوت سیلاب (کفش ساق کوتاه)، هفت جفت کفش مخصوص سیلاب (نئوپرن) و 13 قلم تجهیزات فنی نجات از سیلاب (طناب، تسمه، کیف حمل، کیسه طناب قرقره ثابت و قرقره نجات) است.

قرار است، بیشتر تجهیزات نجات در سیلاب اهدایی از سوی صلیب سرخ آلمان برای کمک به سیل زدگان کشورمان در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی استان خوزستان استفاده شود.
این محموله کمک های بشردوستانه پس از قرار گرفتن توییت سفیر آلمان در فضای مجازی و اظهار همدری وی با سیل زدگان ایرانی در دستور کار صلیب سرخ آلمان قرار گرفت و این نهاد امدادی با هماهنگی با جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توانست این محموله تخصصی تجهیزات نجات در سیلاب را برای سیل زدگان ایرانی ارسال کند. 
در آیین تحویل رسمی این محموله کمک های بشردوستانه مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مارک هافمن نماینده صلیب سرخ آلمان و شماری از نیروهای عملیاتی و امدادی صلیب سرخ آلمان و هلال احمر ایران حضور داشتند.
دقایقی قبل از تحویل رسمی این تجهیزات نجات در سیلاب با توجه به شرایط اضطراری پیچیده در مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی استان خوزستان 20 فروند قایق نجات با تجهیزات کامل به استان خوزستان ارسال شد. 
بارش شدید باران در بالادست سدهای استان خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد این سدها شده که بعد از این افزایش آورد دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافته است.
دبی خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفته که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کمک-های-صلیب-سرخ-المان-برای-سیل-زدگان-تحویل-داده-شد.bos