شماره: 252401 تاریخ : 1395/10/03-07:52:14

کشف یک هزار و 900 میلیارد ریال کالای قاچاق طی 9 ماه گذشته

فرمانده انتظامی بوشهر از کشف یک هزار و 900 میلیارد ریال کالای قاچاق در 9 ماهه امسال در این استان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 133 درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حیدر عباس زاده برخورد با قاچاق کالا را  یکی از مهم ترین مولفه‌های اثرگذار در تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: موضوع مبارزه با کالای قاچاق و ارز یکی از منویات مقام معظم رهبری بوده و مورد تاکید ایشان است که باید با جدیت به این امر مهم توجه شود.

وی افزود: ماموران انتظامی و پلیس آگاهی این فرماندهی در مدت 9 ماه گذشته با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی علاوه بر رصد قاچاقچیان، محموله‌ها و انبارهای کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

این مقام انتظامی گفت: ارزش مالی کالاهای کشف شده در بوشهر طی 9 ماهه امسال حدود یک هزار و 900 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 133درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 550 میلیارد ریال از این کشفیات مواد خوراکی و تجهیزات وسایل نقلیه است، عنوان کرد: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرویی و صنعتی، لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی، منسوجات، دستگاه های پزشکی، سیگار و فرآورده های نفتی از دیگر کالاهای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط دو هزار و 184 نفر متهم دستگیر و تعداد 28 باند مهم قاچاق کالا نیز متلاشی شدند.

سردار عباس زاده با اشاره به تلاش‌ها و زحمات موثری که توسط کارکنان پلیس در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان صورت گرفته است، گفت: یگان‌های انتظامی استان بوشهر به خصوص پلیس آگاهی در سال جاری با اهتمام بالا موفق به کشف مقادیر زیادی کالای قاچاق و ارز در سطح استان شده‌اند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کشف-یک-هزار-و-900-میلیارد-ریال-کالای-قاچاق-طی-9-ماه-گذشته.bos