شماره: 353580 تاریخ : 1397/05/14-08:05:11

کشف انبار داروهای احتکار شده و لوازم برقی در استان های کشور

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف انبار بزرگ داروهای احتکار شده قاچاق و لوازم خانگی در استان های البرز، آذربایجان شرقی و اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی تعزیرات بر بازار، گفت: انبار بزرگ داروهای احتکار شده قاچاق در استان البرز به ارزش پنج میلیارد تومان کشف شد.

سیدیاسر رایگانی گفت: متخلف پرونده احتکار داروهای قاچاق، مجوز فعالیت در زمینه دارو ندارد، همچنین داروهای کشف شده اغلب قاچاق هستند و پرونده رسیدگی به این تخلف در حال رسیدگی است.
وی افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد تشدید مبارزه با اختفا و احتکار، بازرسی هایی در سراسر کشور از سوی گشت مشترک تعزیرات در حال انجام است و این بازدیدها از همه صنوف ادامه دارد.

کشف سه انبار لوازم خانگی به ارزش 15 میلیارد تومان

سخنگوی تعزیرات به تشکیل چند پرونده در استان های مختلف اشاره کرد و افزود: احتکار سه انبار بزرگ لوازم خانگی به ارزش 15 میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی طی چند روز اخیر به اثبات رسیده است و کار رسیدگی به پرونده متخلفان آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: دستور عرضه کالاهای احتکار شده در این انبارها که اغلب از برندهای خارجی بود، صادر شد و پرونده در حال بررسی است.
رایگانی اظهار داشت: یک انبار بزرگ لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم در اصفهان کشف شد که کالاهای این انبار از برندهای معروف خارجی بود که بلافاصله پس از کشف انبار و محرز شدن تخلف، با همکاری اداره کل صنعت، معدن، تجارت استان اصفهان و با حضور رئیس شعبه گشت تعزیرات استان اصفهان، متخلف ملزم به عرضه محصولات شد و در همان آغاز تشکیل پرونده همزمان همه کالاها در بازار عرضه شد.
وی اضافه کرد: قیمت کالاهای احتکار شده بر اساس نظر کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین و عرضه می شود.
رایگانی همچنین به کشف انبار میله گرد احتکار شده در اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان به عنوان قطب تولید این محصول مطرح است و در این استان دو کارخانه فولاد و ذوب آهن قرار دارد؛ پس از کشف این انبار فرد متخلف ملزم به عرضه کالاهای احتکار شده به نرخ تعیین شده از سوی بازرسان سازمان صنعت، معدن، تجارت شد و پرونده رسیدگی به تخلف این فرد در جریان است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کشف-انبار-داروهای-احتکار-شده-و-لوازم-برقی-در-استان-های-کشور.bos