شماره: 305672 تاریخ : 1396/07/14-11:14:14

کشف 4/5 کیلوگرم ماده مخدر کریستال از داخل کیف سامسونت توسط ماموران گمرک

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات کشف و مبارزه با قاچاق مواد مخدر، موفق به کشف 4 کیلو و 550 گرم ماده مخدر کریستال از داخل کیف سامسونت شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این مقدار ماده مخدر از داخل کیف سامسونت یک مسافر ورودی کشف گردید . یک مسافر تبعه افغانستان که قصد ورود به کشور را داشت، 4کیلو و 550 گرم مواد مخدر کریستال را در داخل یک کیف سامسونت و در جداره کیف جاسازی و سپس با مهارت خاصی با روکش پلاستیکی روی مواد مخدر را پوشانده بود که با هوشیاری ماموران گمرک دوغارون و به کمک ایکس ری چمدانی کشف و ضبط شد.

 

مخدر شیشه یا کریستال که به نام ایس هم مشهور است ، ماده شیمیایی با نام علمی متامفتامین است. متامفتامین جزو دسته مواد گروه امفتامین به شمار می رود که دارای اثرات محرک بسیار خطرناکی بر روی مغز انسان است .

 

گمرک دوغارون یکی از مجهزترین گمرکات به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کنترلی در مرز ایران و افغانستان است . این گمرک براساس استانداردهای جهانی از سگ‌های موادیاب هم برای کشف مواد مخدر استفاده می‌کند. 

 

تعداد تجهیزات کنترلی ایکس ری گمرکات در دولت یازدهم سه برابر شده و روند تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری کامیونی و چمدانی در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد.

 

گفتنی است که گمرک ایران رتبه نخست جهانی را در مبارزه با مواد مخدر در 6 ماهه سال 2017 کسب کرده و ماموران گمرک در سال جاری میلادی براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک بیشترین تعداد کشف قاچاق مواد مخدر را داشته اند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کشف-45-کیلوگرم-ماده-مخدر-کریستال-از-داخل-کیف-سامسونت-توسط-ماموران-گمرک.bos