شماره: 399090 تاریخ : 1397/07/23-05:32:27

کتاب مجموعه دستورالعمل های پایش آلاینده ها منتشر شد

کتاب مجموعه «دستورالعمل های پایش آلاینده های محیط زیست»با هدف گردآوری روش ها و دستورالعمل های فنی و تخصصی ملاک عمل در سنجش و پایش آلاینده ها توسط دفترپایش فراگیر تهیه شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، این کتاب حاصل تلاش جمعی کارشناسان دفترپایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست بوده و   می تواند بعنوان کتابی مفید برای متخصصان و کارشناسان مبحث آلودگی ها مورد استفاده قرار گیرد.

گستره کاربرد این کتاب برای پایش آلاینده های منتشره از منابع مختلف در کشور اعم از منابع زیستی و نشر  بوده و از یک سو برای آزمایشگاههای معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به منظور اجرای مطلوب خوداظهاری در پایش واحدهای صنعتی و غیرصنعتی و از طرف دیگر برای واحدها و نهادهایی که به نحوی پایش و سنجش کیفی آلاینده ها را بر عهده دارند، قابل استفاده خواهد بود.

لازم به اشاره است که پیشرفت سریع فناوری، پویایی موضوع و بروز آلاینده های نوظهور، ضرورت بروزرسانی و توسعه دستورالعمل ها و روش ها را غیرقابل اجتناب می سازد و  بهبود و ارتقای آن همچنان در دستورکار بخش های تخصصی دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست خواهد بود.  

این کتاب  شامل بخش های سنجش پارامترهای فیزیکوشیمیایی، خاک ، فلزات سنگین، هیدروکربن های نفتی و سموم، آماده سازی نمونه، بیولوژی،  پارامترهای محیطی هوا و صدا، منابع ثابت آلودگی هوا، پایش لحظه ای منابع زیستی و نشر آلاینده، نمونه برداری مشتقات آلاینده های دی اکسین و فوران، روش ها و تجهیزات اندازه گیری آلاینده های محیط زیست، پارامترهای مشمول خوداظهاری در پایش آلودگی و تعرفه دریافت وجه برای خدمات آزمایشگاهی است.

گفتنی است، کتاب مزبور مشتمل بر 13 بخش و 352 صفحه در مهر 1397 با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست توسط انتشارات حک منتشر شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کتاب-مجموعه-دستورالعمل-های-پایش-الاینده-ها-منتشر-شد.bos