شماره: 511573 تاریخ : 1399/02/06-02:35:26

کاهش16 درصدی گازسوزی در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های محیط زیستی بصورت عمده مطلوب و در محدوده مجاز است، گفت: کاهش 16درصدی فلرینگ (گازسوزی) از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه زیست محیطی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین باغبان حذف چاله سوزان پالایشگاه دوم را به عنوان فعالیت مهم در حوزه محیط زیست عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی محوطه نگهداری پسماند و تجهیز آن انجام شده و احداث ساختمان امحاء نیز در دست اقدام است.

به گفته باغبان، در راستای کاهش فلرینگ فازهای 2 و 3 برنامه‌ریزی مدون تعیین شده که اجرای پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل و نصب آنالایزر روی خروجی دودکش‌های واحد 120 از این موارد است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش فلرینگ از طریق نصب اوریفیس روی مسیرهای تزریق sweeping gas و ارسال مسیر آب از واحد 105 به واحد 103 را از دیگر برنامه ها در  خصوص کاهش آلودگی پساب خروجی عنوان کرد و اظهار داشت: مطالعات امکان‌سنجی و نصب AGUدر واحدهای بازیافت گوگرد برای افزایش راندمان و اصلاح و نوسازی و بهبود شرایط عملیاتی واحد تصفیه پساب نیز در دستور کار است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کاهش16-درصدی-گازسوزی-در-فازهای-2-و-3-پارس-جنوبی.bos