شماره: 468226 تاریخ : 1398/04/24-03:36:53

رئیس اتحادیه طلا و جواهر؛

کاهش عجیب حباب سکه/ بازار ارز کنترل و عرضه و تقاضا هم تراز شوند

محمدولی با اشاره به کاهش عجیب حباب سکه افزود: در حال حاضر حباب سکه حدود 200 هزار تومان می باشد. برای ثبات قیمت ها باید بازار ارز کنترل و عرضه و تقاضا هم تراز شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بانک و صنعت، با اشاره به کاهش اونس جهانی طلا گفت: قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته کاهشی بوده، خوشبختانه بازار به سمت و سویی می رود که اگر کاهش قیمت ادامه دار باشد روند داد و ستد اقتصادی بین فروشندگان و تقاضا روبه راه می شود.

طبق گفته محمدولی قیمت انواع مسکوکات طلا در بازار امروز، یک مثقال طلای 17 عیار 1 میلیون و 796 هزار تومان، یک گرم طلای 18 عیار 414 هزار و 800 تومان، سکه طرح جدید 4 میلیون و 302 هزار تومان، سکه طرح قدیم 4 میلیون و 150 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون و 230 هزار تومان، ربع سکه 1 میلیون و 370 هزار تومان و سکه گرمی 970 هزار تومان معامله شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به آمار روزهای گذشته، هر قطعه سکه و هر گرم طلا کاهشی بوده، امیدواریم با ادامه روند کاهشی آرامش بازار حفظ، قیمت ها ثابت، عادلانه و نزدیک به آرامش بازار باشد، تا مردم به راحتی تصمیم به خرید کرده و فروشندگان مسنوعات طلا قدرت تصمیم گیری را داشته باشند که اقدام به خرید و فروش نمایند. لذا در نوسانات روکود عجیبی بربازار حاکم می شود، اما زمانی که بازار ثبات پیدا کند طبیعتا مشکلات اینچنینی در بحث داد و ستد از بین خواهد رفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش قیمت ها، خرید و فروش در بازار به چه صورت است؟ اظهار کرد: تا زمانی که قیمت خودش را تثبیت نکند قابل تشخیص نیست، لذا ظاهر امر نشان دهند این است که تقریبا نگاه ها در بحث تقاضا برای خرید مسنوعات نسبت به گذشته مثبت تر است.

وی تصریح کرد: خرید و فروش کاملا صفر نیست، اما در بحث نوسانات و کاهش قیمت ها، مردم خرید را به روزهای دیگر موکل می کنند، این تصمیمات روند خرید و فروش را کند کرده، امیدواریم بازار ثبات اصلی خود را پیدا کرده تا مردم به راحتی در بحث خرید و فروش تصمیم گیری کنند. تقاضا به چشم می خورد اما انتظاراتی که می رود براورده نشده است.

محمد ولی با بیان اینکه "حباب سکه عجیب کاهش پیدا کرده است" گفت: در حال حاضر حباب سکه حدود 200 هزار تومان می باشد، در مقطعی میزان حباب حدود یک میلیون تومان بود؛ با توجه به اینکه عرضه و تقاضا تقریبا هم سطح شده، حاشیه های منفی مثل حباب سکه از بین می رود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از افزایش مجدد قیمت ها چه سیاستی باید به کار گرفت؟ تاکید کرد: در درجه اول باید بازار ارز به خوبی مدیریت و کنترل شود، لذا قیمت ارز و طلا مکمل یکدیگر هستند، اگر بازار ارز با همین روند کنترل و مدیریت شود بازار رو به آرامش می رود و التهابات و نوسانات آنچنانی به وجود نمی آید. هرچند در خارج از کشور گاها اتفافی می افتد و نگاه منفی وجود دارد، خوشبختانه مدیریت خوب اقتصادی تاثیرات منفی را کمرنگ می کند.

وی ادامه داد: برای ثبات قیمت ها باید بازار ارز کنترل و عرضه و تقاضا هم تراز شوند. این عوامل تاثیر مثبتی در جلوگیری از الهتابات دارند.

محمدولی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش قیمت ها آیا به مردم پیشنهاد خرید مسنوعات طلا را می دهد؟ اظهار کرد: همیشه در بحث طلا به مردم پیشنهاد خرید مسنوعات طلا را می دهیم اما خریدار اینطور فکر می کند که چون خودشان در کار طلا هستند پیشنهاد خرید می دهند، با کنار گذاشتن نوسانات، کسی در خرید طلا ضرر نمی کند، لذا طلا سرمایه ای است برای روز مبادا، اگر از این منظر نگاه کنیم در دراز مدت کسی از خرید طلا متضرر نمی شود.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کاهش-عجیب-حباب-سکه-بازار-ارز-کنترل-و-عرضه-و-تقاضا-هم-تراز-شوند.bos