شماره: 354749 تاریخ : 1397/05/30-11:20:40

کارگاه آموزشی ارزیابی ظرفیت مشارکتی تعاونی های منابع طبیعی

کارگاه آموزشی و ارزیابی ظرفیت مشارکتی تعاونی‌های منابع طبیعی در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کارگاه آموزشی در استان چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگلها و مراتع، مدیرکل دفتر توسعه و آموزش سازمان تعاون روستایی و مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها و اعضا هیئت مدیره تعاونی های منابع طبیعی استان در خانه معلم استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان در این کارگاه آموزشی بهبود شرایط معیشتی جوامع محلی را لازمه مدیریت پایدار سرزمین عنوان کرد و گفت: ما در صورتی می‌توانیم در حفظ و توسعه منابع‌طبیعی موفق عمل کنیم که مردمانی آگاه، توانمند و برخوردار از رفاه داشته باشیم.

وحید جعفریان در ادامه با اشاره به اهداف سازمان جنگل‌ها در راستای فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در حفظ عرصه‌های ملی، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مرتع‌داری با توجیه اقتصادی و تعمیم طرح‌های موفق به سایر مناطق، ایجاد صندوق‌های حمایت از توسعه پایدار در عرصه‌های منابع‌طبیعی، بازنگری در قوانین واگذاری کار به تعاونی‌های فراگیر این حوزه مانند بند ب ماده 29 قوانین دائمی برنامه ششم توسعه کشور و استفاده بهینه از مراتع باید در همین راستا در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه و حفاظت از عرصه‌های منابع‌ طبیعی بدون مشارکت مردم به پایداری نمی‌رسد، گفت: دولتی کردن توسعه و حفظ منابع‌طبیعی بدون جلب مشارکت جوامع محلی در گذشته کار اشتباهی بود.

 برگزاری این نوع کارگاه با حضور مسئولین و ذینفعان با رویکردی جدید در مدیریت پایدار منابع طبیعی در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/کارگاه-اموزشی-ارزیابی-ظرفیت-مشارکتی-تعاونی-های-منابع-طبیعی.bos