شماره: 282240 تاریخ : 1396/05/08-06:18:05

پیک مصرف برق ، شنبه در تهران اتفاق افتاد

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: روز شنبه مصرف برق تهران به 4 هزار و 550 مگاوات رسید که رشد 5 درصدی نشان می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،حسین صبوری گفت : این رقم پارسال در دوم مرداد 4 هزار و 364 مگاوات بود.

وی از شهروندان تهرانی خواست صنعت برق را مانند گذشته همراهی کنند تا از تابستان به خوبی عبور کنیم و برق مورد نیاز آنها را بتوانیم تامین کنیم.
صبوری در زمینه خاموشی های پراکنده در تهران نیز گفت: خاموشی برنامه ریزی در سطح تهران نداشتیم و خاموشی های موردی ، فنی یا تک خاموشی بوده و این در حالی است که برغم رشد مصرف بالا خاموشی های امسال نسبت به پارسال کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 
افتتاح 59 طرح برقی برای جلوگیری از خاموشی در تابستان 
مدیرعامل برق منطقه ای تهران گفت : ارزش 59 طرح افتتاح شده در زمینه خطوط انتقال و توزیع برق 550 میلیارد تومان است. 
غلامرضا خوش خلق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به 
اینکه این طرح ها در محدوده برق منطقه ای تهران یعنی شامل استان های تهران، البرز و قم اجرا شده و بیشتر آنها در تهران است ، افزود: تبدیل پست 400 به 63 کیلوولت سعادت آباد تأثیر زیادی در پایداری شبکه برق دارد. 
خوش خلق تأکید کرد: بیشتر تجهیزات طرح های اجرا شده ساخت داخل است به جز برخی تجهیزات دارای فناوری برتر که وارداتی بوده و قرار است به زودی در داخل کشور تولید شود. 
وی گفت: سالانه حدود 6 درصد رشد مصرف را در برق منطقه ای تهران تجربه می کنیم به همین دلیل باید آمادگی لازم را برای جلوگیری از فرسودگی شبکه ایجاد کنیم و قرار است سالانه حدود 800 تا 1000 مگاوات با توسعه و بهینه سازی شبکه برق بتوانیم برق مورد نیاز مشترکان را تأمین کنیم. 
خوش خلق افزود: 25 درصد مشترکان برق کشور در محدوده برق منطقه ای تهران قرار دارند که با افتتاح 59 طرح افتتاح شده امروز که حدود یک ماه پیش برای کمک به پیک مصرف وارد مدار شده است ، توانستیم از خاموشی در تابستان جلوگیری کنیم. 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیک-مصرف-برق-شنبه-در-تهران-اتفاق-افتاد.bos