شماره: 351260 تاریخ : 1397/04/04-10:05:55

پیشرفت در فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به توسعه در سایر بخش‌های جامعه می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: استفاده از فناوری اطلاعات خدمات را از حالت سنتی به بسترهای مبتنی بر فناوری سوق می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ رضایی نیک، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان قزوین در نشست مشترکی با حضور مدیران امور بانوان و خانواده استانداری و کمیته‌های زیرمجموعه شورای بانوان استان که در راستای آشنایی با ساختار و وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و عملکرد اداره‌کل و ادارات تابع وزارت در استان قزوین برگزار شد، ضمن تأکید بر نقش پررنگ بانوان در جامعه و با اشاره به اینکه پیشرفت در فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به توسعه در سایر بخش‌های جامعه می‌شود، گفت: استفاده از بستر فناوری اطلاعات، خدمات را از حالت سنتی به سمت بسترهای مبتنی بر فناوری سوق می دهد.

وی در همین راستا به تشریح خلاصه‌ای از وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وظایف ادارات تابع وزارت در استان در حوزه‌های توسعه و نگهداری شبکه ارتباطی بین استانی، نظارت بر شبکه ارتباطی و اپراتورهای فعال، ارایه خدمات در پست و پست‌بانک پرداخت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قزوین ضمن تشریح نقش استارت‌آپ‌ها در ایجاد اشتغال و توسعه خدمات در مراکز توانمندسازی و تسهیل گری و شتاب‌دهنده‌ها گفت: بهبود فضای کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها، چند سالی است که به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه کسب‌وکارهای نو در دستور کار قرار گرفته است. به همین دلیل مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب‌وکارهای نوپا فاوا با هدف توانمند کردن متخصصان و فعالان استارتاپ‌ها در زمینه ICTراه‌اندازی شد. این مرکز که زیرمجموعه‌ سازمان فناوری اطلاعات ایران است، سعی دارد روند شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارها را آسان کند و بستری برای تعامل آسان و حرفه‌ای بازیگران کسب‌وکارهای نوپا به وجود آورد.

رضایی نیک، تشکیل کمیته وام وجوه اداره شده، ارایه تسهیلات روستایی، امضای تفاهم‌نامه با 8 دستگاه اجرایی جهت ارایه آموزش‌های مهارتی برای توسعه اشتغال را از جمله حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه اشتغال معرفی کرد. در پایان اعضا خواستار مساعدت و تعاملات بیشتر برای توسعه خدمات و رفع چالش‌ها و مشکلات پیش رو جهت توسعه خدمات الکترونیک و اشتغال در حوزه بانوان استان شدند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیشرفت-در-فناوری-اطلاعات-و-ارتباطات-منجر-به-توسعه-در-سایر-بخش‌های-جامعه-می‌شود.bos