شماره: 263991 تاریخ : 1395/10/19-10:04:19

پیش بینی 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال

وزیر تعاون اعلام کرد: در بودجه سال آینده مبلغ 1000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده است و در کنار آن مبلغی هم از منابع صندوق توسعه ملی درخواست کرده‌ایم که امیدواریم با مساعدت مجلس به تحقق اهداف اشتغالزایی کمک شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  دومین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی بخش تعاون با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصلای تهران برگزار شد.

علی ربیعی در این مراسم اظهار کرد: از سال 1392 تلاش ما در وزارتخانه بر این بوده که مزیت‌های بخش تعاون را شناسایی و از پتانسیل‌های بالای این بخش استفاده کنیم و معتقدیم که برای بهره‌مندی بیشتر از توانمندی‌های تعاونی‌ها و توسعه و تقویت آنها باید نظام‌های تامین مالی خرد را در حوزه تعاون و اشتغال ایجاد کنیم.

وی به سهم اشتغال در رشد اقتصادی سال 1395 اشاره کرد و گفت: 67 درصد اشتغال در سال 1395 در حوزه خدمات مولد نظیر گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و حمل‌ونقل، 266 درصد در بخش کشاورزی و هفت درصد  در بخش صنعت و نفت و گاز بوده است.

ربیعی افزود: در زمینه‌ی فرهنگ تعاون نیاز به کار بیشتری داریم و اگر تعاون به عنوان یک ضرورت اجتماعی مطرح شود، بسیاری از مشکلات آن برطرف می شود.

وی توسعه اجتماعی را برنامه جدی دولت یازدهم دانست و گفت: این دولت به دستمزد به عنوان یک سیاست اجتماعی اقتصادی نگاه کرد و در حوزه رفاه نیز بحث بیمه‌ها را دنبال کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: افتخار طرح تحول سلامت بیمه کردن 10 میلیون نفر از فقرا و بیچارگان بود که دولت جزو سیاست‌های رفاه اجتماعی خود قرار داد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیش-بینی-1000-میلیارد-تومان-برای-ایجاد-اشتغال.bos