شماره: 177695 تاریخ : 1394/11/21-04:24:53

همزمان با دهه مبارک فجر

پیست سورتمه توچال افتتاح شد

پیست سورتمه مجموعه تفریحی ورزشی توجال با حضور مدیرعامل سیاحتی و حمل و نقل پارسیان، مدیرعامل شرکت توسعه خدمات پردیس ایرانیان و مدیر کل حراست ستاد بنیاد مستضعفان در محل ایستگاه اول توچال به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت:مدیرعامل مجموعه تله کابین توچال در مراسم افتتاح این پیست به خبرنگاران گفت: راه اندازی خط سورتمه توچال در مجموع 55 میلیارد ریال هزینه داشته که 30 درصد از این مبلغ از طریق بنیاد مستضعفان و 70 درصد مابقی از محل تسهیلات بانکی سینا تامین شده است.
 سید محمد پرهیزگار با اشاره به اینکه خط سورتمه توچال با 1420 متر طول یکی از طولانی ترین سورتمه های فعال در کشور است، افزود: این پروژه توسط شرکت ویگاند آلمان که یکی از معتبرترین شرکت های فعال در این صنعت است در مدت زمان 75 روز، نصب و راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه سازمان استاندارد ملی ایران از ابتدای اجرای این پروژه نظارت کامل داشته و آن را  مطابق با استانداردهای روز دنیا اعلام کرده است، اظهار کرد: در همین راستا شرکت TUB آلمان نیز ضریب ایمنی نصب و راه اندازی خط سورتمه توجال را از ابتدا تاکنون تایید کرده است.
پرهیزگار ظرفیت خط سورتمه توچال را 250 نفر در ساعت اعلام کرد و گفت: شرایطی فراهم کرده ایم که مردم حداکثر استفاده را با حداقل درآمد خود داشته باشند که در این راستا هیچ گونه افزایش نرخی در استفاده از وسایل و امکانات تفریحی مجموعه توچال طی سال های آتی نخواهیم داشت.
وی با اعلام اینکه در تلاش هستیم پروزه های ورزشی تفریحی مجموعه توچال را توسعه دهیم، افزود: در همین زمینه  اجرای سه طرح توسعه شامل خط جدید تله کابین توچال ، پارکینگ  و فوت کورد را در دستور کار داریم.
مدیرعامل مجموعه توچال درباره پروزه خط تله کابین جدید گفت: عملیات اجرایی این پروزه از ابتدای سال 95 آغاز و در سه فاز به مدت سه سال به بهره برداری خواهد رسید، این خط به طول 7.5 کیلومتر و به موازات خط قدیم کشیده خواهد شد و قابلیت جابجایی 1200 نفر در ساعت را دارد.
وی با اشاره به اینکه همزمان با افتتاح و راه اندازی این خط توسعه، پیست اسکی از ایستگاه پنج به هفت از 2.5 کیلومتر به 7 کیلومتر افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: اعتبار ارزی این پروزه 27 میلیون یورو و اعتبار ریالی ان 400 میلیارد ریال است که شامل احداث خط جدید از پارکینگ به هتل از موازات خط قدیم خواهد بود .
پرهیزگار تصریح کرد: همچنین طرح توسعه پارکینگ خودروی مجموعه از ابتدای سال 95  در سه فاز و نیز به موازات ان طرح توسعه فوت کورت مجموعه به مورد اجرا در خواهد آمد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان، دانشجویان و خانواده معظم شهدا و جانبازان و نیز سازمان ها و ارگان هایی که به صورت گروهی قصد استفاده از وسایل و امکانات تفریحی این مجموعه را دارند از تخفیفات ویژه ای برخوردار خواهند شد . همچنین در این مراسم پروزه های نماز خانه بام تهران نیز به بهره برداری رسید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیست-سورتمه-توچال-افتتاح-شد.bos