شماره: 512941 تاریخ : 1399/02/27-02:20:52

پیام رئیس کل گمرک به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

رئیس کل گمرک ایران طی پیامی ضمن تبریک 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، به همکاران خود، بر لزوم تلاش در جهت هماهنگ سازی و همسویی با تحولات و تغییرات تکنولوژیک در حوزه ارتباطات و روابط عمومی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، یکی از مهمترین ویژگی های سازمان هایی نظیر گمرک که اساس فعالیت آنها ارائه خدمات به مردم است، برقراری ارتباط مستمر و مؤثر با مخاطبان به منظور کسب اطلاع از نحوه خدمات رسانی و میزان رضایت مندی ذی نفعان و همچنین آگاهی از انتظارات و خواسته های آنها در جهت بهبودبخشی به خدمات می باشد. در این بین روابط عمومی به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسئولان سازمان، نقش و وظیفه اصلی را برعهده دارد و همگام با وسایل ارتباط جمعی باید تلاش کند تا هیچ نکته ناگفته و تصمیم و اقدام ابهام آمیز ی در همکاری و ارتباط مردم با دولت باقی نماند. خوشبختانه توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی (ICT) در عصر حاضر به نحو چشمگیری به کمک این فرآیند آمده و باعث سرعت و سهولت انتقال تصمیمات و اقدامات دولت و بازخورد آن از سوی جامعه شده است.
روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی امسال در حالی گرامی داشته می شود که شیوع بیماری فراگیر کرونا در جهان و کشور ما باعث ایجاد محدودیت هایی در روابط اجتماعی و تعامل فردی شده که البته همین امر رویکرد مردم به استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه های اجتماعی را به شدت افزایش داده است.
در گمرک جمهوری اسلامی ایران که یک سازمان حاکمیتی خدمات رسان بوده و عملکرد آن به طور مستقیم بر زندگی و فعالیت آحاد طبقات جامعه تأثیرگذار است (نمونه آن تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک برای ترخیص سریع کالاهای مورد نیاز زندگی و مواد اولیه واحدهای تولیدی) بهره گیری از دستاوردهای جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که به عنوان مثال می توان به پیاده سازی گمرک هوشمند و برنامه های آن با هدف حذف کاغذ و عامل انسانی از فرآیند تشریفات گمرکی ترخیص کالا و در عین حال حفظ ارتباط و تعامل با ذی نفعان به روش مجازی اشاره کرد. بنابراین بحث توسعه ارتباطات و بهبود عملکرد روابط عمومی با توجه به سرعت گستردگی تغییرات تکنولوژیک در کانون توجه مدیریت ارشد گمرک قرار دارد و واحدهای روابط عمومی ستاد و گمرکات اجرایی به عنوان متولیان اصلی این حوزه باید تمام تلاش و اهتمام خود را برای هماهنگ سازی و همسویی با این حرکت به عمل آورند.
فرصت را غنیمت شمرده 27 اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به همه همکاران عزیز به ویژه کارکنان شاغل در روابط عمومی گمرکات ستادی و اجرایی سراسر کشور تبریک گفته، از خداوند متعال تندرستی، شادکامی و بهروزی همگان را خواهانم.



مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیام-رییس-کل-گمرک-به-مناسبت-روز-جهانی-ارتباطات-و-روابط-عمومی.bos