شماره: 465790 تاریخ : 1398/03/13-05:38:10

پژوهشگاه فضایی ایران الگوی اجرای نظام مدیریت سبز شد

کمیته سالانه بررسی عملکرد و یکپارچه‌سازی گزارش‌های نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی ایران را به ‌عنوان الگوی اجرای نظام مدیریت سبز در این وزارت‌خانه انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجید عابدی‌ثمرین، مدیر ایمنی و کنترل کیفیت و دبیر نظام مدیریت سبز پژوهشگاه فضایی ایران اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات پژوهشگاه فضایی در حوزه‌های مدیریت مصرف آب، کاهش مصرف کاغذ، مدیریت مصرف انرژی و آموزش و فرهنگ‌سازی در این خصوص، باعث شد تا کمیته سالانه بررسی عملکرد و یکپارچه‌سازی گزارش‌های نظام مدیریت سبز وزارت ICT ، پژوهشگاه فضایی را به‌عنوان الگوی اجرای نظام مدیریت سبز در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب کرد و دستورالعمل‌ها، گزارش ها و اقدامات انجام شده در این پژوهشگاه را به عنوان الگویی برای بهره‌برداری سایر بخش‌های وزارتخانه توصیه کند.

وی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران همواره در تلاش است با رعایت دستورالعمل‌ها و اقدامات نظام مدیریت سبز، نقش مؤثری برای ارتقای شاخص‌های محیط ‌زیستی در سطح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایفا کند.

 

عابدی ثمرین خاطرنشان کرد: دستیابی به این جایگاه بدون کمک و همراهی تمامی همکاران پژوهشگاه فضایی ایران میسر نیست و حفظ و اعتلای این جایگاه نیازمند برنامه‌‌ریزی‌ دقیق، اجرای ضوابط و عزم همگانی است.

 

بر اساس این گزارش، مدیریت سبز، مجموعه برنامه‌ها و اقدامات یک سازمان به‌منظور بهینه‌سازی انرژی، مدیریت مصرف آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و در نهایت بهبود وضعیت محیط‌ زیست در حیطه سازمان، جامعه و کشور است.

 

حوزه‌های مدیریت سبز در نظام مربوط شامل آب، انرژی، کاغذ، پسماند، حمل‌ونقل، آموزش و فرهنگ‌سازی، تدارکات، صدا و هوا است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پژوهشگاه-فضایی-ایران-الگوی-اجرای-نظام-مدیریت-سبز-شد.bos