شماره: 515184 تاریخ : 1399/04/11-11:51:38

معاون بازرگانی داخلی:

پول گندمکاران تا نهم تیر ماه تسویه شد

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مبلغ 10 هزار میلیارد تومان، مطالبات گندمکارانی تا نهم تیرماه محصول خود را تحویل داده اند، تسویه شد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در نشست شورای راهبری زنجیره تامین گندم افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون چهار میلیون و 185 هزار تن گندم به ارزش ریالی 10 هزار و 500 میلیارد تومان خریداری شده است.

وی اظهار داشت: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 8 درصد و از لحاظ میزان پرداختی به گندم کاران حدود 57 درصد رشد داشته است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: به طور متوسط برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری مبلغ دو هزارو 523 تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

قائم مقام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تاکنون 233 هزار و 394 گندم کار محصول خود را در قالب 678 هزار محموله تحویل مراکز خرید داده اند.

حنان خاطرنشان کرد: ارزیابی اخیر مرکز پژوهش های غلات از بیش از 6 هزار نمونه نشان می دهد که به لحاظ افت مفید و غیر مفید و میزان سن زدگی کیفیت گندم ها در سال جاری افزایش دارد که از دلایل آن خرید تضمینی باکیفیت و تغییر اندازه الک (مش الک ) است.
وی گفت: امسال خرید توافقی گندم در 13 استان و 43 مرکز خرید در حال انجام است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران به خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و افزود: تاکنون 239 هزار تن کلزا به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پول-گندمکاران-تا-نهم-تیر-ماه-تسویه-شد.bos