شماره: 312892 تاریخ : 1396/10/13-12:10:21

استاندار آذربایجان غربی:

پست آخرین حلقه اتصال تجارت الکترونیک است

استاندار آذربایجان غربی در جمع مدیران حوزه ارتباطات استان گفت: پست حلقه نهایی تجارت الکترونیک در چرخه ارایه خدمات به شمار می آید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ شهریاری در این دیدار، فناوری اطلاعات را پیشگام تمامی حوزه های خدماتی دانست و افزود: رونق اقتصادی و تحولات پرشتاب کشورهای توسعه یافته در سال های اخیر در گرو تحول در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی پست آمیخته با فناوری اطلاعات را از شاخصه های اصلی در زندگی اجتماعی مردم کشور های صنعتی برشمرد و اظهار داشت: در کشورهای صنعتی پست توانسته علاوه بر برقراری ارتباط میان مردم، بخش زیادی از هزینه های مربوط به مراجعات به بازار ها و سازمان ها را به طور چشم گیری کاهش دهد.

استاندار تصریح کرد: پست به عنوان آخرین حلقه اتصال در خرید و فروش و تجارت الکترونیک و رساندن کالا به مشتریان نقش مهمی را در کاهش ترافیک و تردد های غیرضروری ایفا می کند.

مدیرکل پست استان نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی جامع از اقدامات انجام شده در سال های اخیر و برنامه های آتی شبکه پستی، به ملی شدن شرکت پست اشاره کرد و افزود: با اجرایی شدن قانون اساسنامه شرکت ملی پست و ورود دو اپراتور بخش خصوصی، نقش حاکمیتی این شرکت پررنگ تر می شود و در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته که بخش خصوصی تمایل کمتری به سرمایه گذاری دارد، به ارایه خدمات مورد نیاز مردم با نرخ دولتی می پردازد.

فرخی گفت: در حال حاضر خدماتی از قبیل ارسال مرسولات ویژه نابینایان به صورت رایگان و توزیع مرسولات و نامه های  61 هزار روستای کشور، صرفا توسط پست دولتی انجام می شود.

مدیرکل پست استان افزود: در چهارچوب این قانون، پست به عنوان مجری و درگاه دفاتر روستایی، به احصاء و عقد قرارداد خدمات نیابتی سازمان های دولتی و غیردولتی  می پردازد و این دفاتر به عنوان نمایندگان دولت در روستاها، خدمات و سرویس های مورد نیاز مردم را ارایه می دهند.

وی در ادامه گفت: بخشی از این سرویس ها شامل خدمات اجرایی دستگاه ها و سازمان های مختلف اعم از ثبت احوال، راهنمایی و رانندگی، نظام وظیفه، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و ... است.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پست-اخرین-حلقه-اتصال-تجارت-الکترونیک-است.bos