شماره: 522135 تاریخ : 1399/08/10-02:37:11

پاکسازی چغاخور برای کوچ پرندگان

همزمان با آغاز کوچ پرندگان به تالاب های استان، گروه های مردمی در حرکتی خود جوش با همکاری حفاظت محیط زیست استان، تالاب بین المللی چغاخور را برای ورود پرندگان مهاجر پاکسازی کردند.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، با آغاز کوچ پرندگان به تالاب های استان، کارشناسان حفاظت محیط زیست با همراهی گروه های مردمی و با رعایت پروتکل های بهداشتی به پاکسازی تالاب چغاخور از زباله های پراکنده و به طور ویژه پلاستیک، در محیط پرداختند.

در میان حیات وحش، پرندگان از جمله موجوداتی هستند که به واسطه زباله ی انسان ها، کاهش شدید جمعیت داشته و با مرگی دردناک از بین می روند.

حس بویایی در پرندگان آبزی و کنار آبزی در طول فرآیند تکامل، رشد نیافته و پدیده ی بسیار نوظهور پلاستیک در تاریخ عمر زمین برای آنها ناآشناست. به این سبب این پرندگان درب های بطری شناور در آب و دیگر انواع پلاستیک رنگی را با غذا اشتباه می گیرند و می بلعند. این مواد در معده بسیاری گونه ها و همچنین پرنده های نابالغ که قابلیت نشخوار ندارند باقی می ماند و هضم نمی گردد و حجم معده را به تدریج پر می کنند تا جایی که پرنده با مرگ تدریجی بر اثر گرسنگی می میرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پاکسازی-چغاخور-برای-کوچ-پرندگان.bos