شماره: 400079 تاریخ : 1397/08/03-11:31:39

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

وزیر کار باید به ظرفیت اثرگذار شرکای اجتماعی توجه داشته باشد

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان با استقبال از معرفی دکتر شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: راهبری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امری بسیار دشوار و خطیر است که وزیر این وزارتخانه باید بتواند ضمن پرهیز جدی از درغلتیدن به روزمرگی، همزمان در چند حوزه راهبردی ملی از منظر سیاستگذاری‌ها و مدیریت، ایفای نقش کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر محمدحسین قربانی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساختار فعلی، وظایف سه وزرات‌خانه مختلف را پیگیری می‌کند که مشتمل بر امور حمایتی و بیمه‌ای تا امور رفاهی و اجتماعی و نیز امور اقتصادی، تولیدی، تعاونی و اشتغال است.

وی افزود: انتظار مجلس شورای اسلامی و همچنین کنشگران و دغدغه‌مندان حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی این است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشراف به دیدمان‌های فکری حوزه رفاه اجتماعی، اشتغال و تعاون، بتواند یک چارچوب فکری قوی و به‌روز را به عنوان جهت‌گیری کلان وزارتخانه تدوین کند. این چارچوب فکری باید از ظرفیتی برخوردار باشد که حوزه‌های چندوجهی عملکردی این وزارتخانه نظیر رفاه اجتماعی، تعاون و اشتغال را پوشش دهد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: متاسفانه در گذشته در برخی مقاطع، بخش‌هایی از حوزه‌های وزارتی این وزارتخانه و سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه آن، با ورود غیرضروری به منازعات و درگیری‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی، از ماموریت‌های اصلی خود غافل شدند.
دکتر قربانی ادامه داد: وزیر آینده تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی با اتکا به حمایت دولت و رای اعتماد نمایندگان دلسوز مردم و با شناخت و فهم شرایط خطیر فعلی کشور و اهمیت ماموریت این وزارتخانه، باید بتواند ضمن پرهیز جدی از ورود به حواشی فرصت‌سوز، از تجربیاتی که وزرای مختلف در مواجهه با مشکلات و مسائل حوزه مرتبط با وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا بخش‌ رفاه و کار به دست آورده‌اند، استفاده کند.
وی افزود: تعامل منطقی با شرکای اجتماعی این حوزه شامل کارگران و کارفرمایان و توجه به دغدغه‌ها و حساسیت‌های مختلف آنان و یاری گرفتن از صاحبنظران و کارشناسان مجرب این حوزه، راهی است که می‌تواند به وزیر آینده تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای مسئولیت‌های مهمی که بر عهده این وزارتخانه قرار گرفته است، کمک کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/وزیر-کار-باید-به-ظرفیت-اثرگذار-شرکای-اجتماعی-توجه-داشته-باشد.bos