شماره: 375918 تاریخ : 1397/06/14-02:03:05

وزیر نیرو به کردستان می‌رود

وزیر نیرو روز پنجشنبه 15 شهریور، به منظور بازدید، افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه آب و برق به استان کردستان سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، در سفر رضا اردکانیان و هیأت همراه به استان کردستان 11 پروژه در حوزه توزیع برق با اعتبار 339 میلیارد  و 845 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان درباره جزئیات این خبر گفت: در حوزه‌های فوق توزیع و انتقال برق 5 پروژه با اعتبار  81 میلیارد و 120 میلیون ریال افتتاح می‌شود که از آن جمله می توان به پروژه های توسعه و افزایش ظرفیت پست 63.20 کیلوولت ناظم آباد (قروه 2) و توسعه پست 63 کیلوولت مریوان اشاره کرد. همچینن پروژه‌های پست 230 کامیاران و سیم‌کشی دو مدار خط 63 مریوان نیز در این سفر کلنگ زنی می شود.
هیوا لهونیان افزود: پروژه یادمان شهدای عملیات والفجر 4 هم که توسط شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان و شرکت توانیر از سال گذشته احداث شده است، به دست وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.
وی افزود: در حوزه آب هم پروژه‌های بهره‌برداری از سد عباس آباد بانه و آبرسانی شهر بانه از سد عباس آباد با اعتبار بالغ بر یکهزار و 229 میلیارد ریال به بهره‌برداری می رسد.
لهونیان با اشاره به آبرسانی به مجتمع آرندان  بیان کرد: این پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب روستایی است و با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد و 449 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
لهونیان در پایان تأکید کرد: برنامه بازدید از پروژه‌های سد ژاوه و سامانه انتقال سد آزاد، شهید کاظمی، چراغ ویس و نشست با استاندار و همچنین مجمع نمایندگان استان از جمله برنامه های وزیر نیرو است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/وزیر-نیرو-به-کردستان-می‌رود.bos