شماره: 310300 تاریخ : 1396/09/13-05:26:54

مسعود کرباسیان در همایش بیمه و توسعه ؛

واگذاری شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و دانا قطعی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: واگذاری شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و دانا قطعی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مسعود کرباسیان در همایش بیمه و توسعه گفت : خصوصی سازی در بیمه ها باید دنبال شود و باید سه بیمه در اختیار دولت باید واگذار شود.

وی گفت: صندوق بیمه حوادث همگانی بزودی تصویب و اجرا می شود.
کرباسیان توسعه سامانه نظارتی سنهاب را از بیمه مرکزی خواستار شد تا در چارچوب دولت الکترونیک قرار گیرد و بر افزایش توانگری شرکتهای بیمه نیز تاکید کرد.
کرباسیان با بیان اینکه منابع مالی بیمه ها در ثبات بازار سرمایه نقش مهمی دارد ، اعلام کرد: صندوق های بیمه می توانند از منایع مازاد خود به تقویت ثبات اقتصادی کمک کنند.
وی افزود: سهم بیمه در اقتصاد ایمن و امنیت در حوزه معادن ، نقت و گاز و پالابشگاهها حمل و نقل حوادث جاده ای و ... مهم است.
کرباسیان بر لزوم مدیریت ریسک توسط بیمه ها تاکید کرد و گفت : صنعت بیمه می تواند در حوزه مدیریت ریسک یک قدم جلوتر حرکت کندو قبل از پرداخت خسارت در راستای ایمنی و حفظ استانداردها تلاش کند.
وزیر اقتصاد بر اهمیت بیمه زندگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی اندک است و در برنامه ششم این سهم باید افزایش یابد.
کرباسیان گفت : با فرانسه مذاکراتی شد و حتما باید به صورت جدی دنبال شود به ویژه در بیمه های اتکائی باید پوشش ها به خارج منتقل شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/واگذاری-شرکت‌های-بیمه-اسیا-البرز-و-دانا-قطعی-است.bos