شماره: 452728 تاریخ : 1398/01/21-03:44:26

معاون آبفای کشور:

هیچ شهر سیل ‌زده‌ای بدون آب نیست

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در روزهای اخیرحدود هشت میلیون نفر از جمعیت شهری و روستایی ساکن در 120 شهر و 800 روستا با آثار ناشی از سیل مواجه بودند که با تلاش‌های انجام شده، اکنون هیچ شهری بدون آب نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا کشفی به حل مشکل آب شهرهای پلدختر و معمولان به عنوان آخرین شهرهای درگیر در سیل لرستان اشاره و افزود: مخزن آب شهر معمولان بلافاصله بعد از برق‌دار شدن آبگیری شد و اکنون شبکه آبرسانی آن پایدار است.

وی ادامه داد: دسترسی ساکنان قسمت غربی شهر پلدختر به آب شرب برقرار شده و در قسمت شرقی این شهر با توجه به آسیب‌هایی که به شبکه آب وارد شده، تا آنجایی که شبکه موجود هست و از بین نرفته آب دارد و جایی که شبکه وجود ندارد شیر برداشت آب قرار داده شده و تانکرهای سیار مستقر هستند.
معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در رابطه با اقدام های انجام شده برای رفع مشکل حدود 800 روستای سیل‌زده استان لرستان خاطرنشان ساخت: مشکل شبکه آب اغلب روستاها حل شده و اکنون تعداد 15 روستا در استان لرستان بدون آب است.
کشفی افزود: در استان خوزستان از مجموع یک هزار و 81روستای بدون آب اکنون 74 روستا با قطعی آب مواجه است که یا در محاصره سیل بوده یا خالی از سکنه هستند.
وی خاطرنشان کرد: درهمه روستاها آب آشامیدنی از طریق تانکر سیار و به‌صورت بسته‌بندی ارائه می‌شود.
معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به فعالیت 21 استان معین در استان‌های سیل‌زده گفت: با توجه به تلاش‌هایی که در حال انجام است پیش‌بینی می‌ شود تا سه روز آینده تعداد روستاهای بدون آب به حداقل رسیده و در حداقل زمان ممکن به صفر برسد.
بارندگی های شدید و سیلاب از 27 اسفندماه گذشته آغاز شد و بیشتر استان های کشور را درگیر ساخت و جاده های برون شهری در شماری از مناطق را بسته و خساراتی به تاسیسات و واحدهای مسکونی وارد ساخت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هیچ-شهر-سیل-‌زده‌ای-بدون-اب-نیست.bos