در اولین فروم بینالمللی آینده صنعت خودرو اعلام شد:
همکاری سگولا ایتالیا با کرمان موتور برای تولید خودرو برقی
اولین فروم بینالمللی آینده صنعت خودرو با موضوع نوآوریها و فناوریهای نوظهور، روز گذشته توسط شورای آیندهنگاری صنعت خودرو در محل هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ اولین فروم بینالمللی آینده صنعت خودرو با موضوع نوآوری ها و فناوریهای نوظهور، روز گذشته توسط شورای آیندهنگاری صنعت خودرو در محل هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد. در این برنامه محمد نقیزاده؛ دبیر شورای راهبردی برنامه آینده صنعت خودرو و مارچلو مودوتی؛ نماینده شرکت فناوری سگولا به سخنرانی پرداختند. یکی از مهمترین مطالب مطرح شده در این فروم، همکاری سگولا ایتالیا با کرمانموتور برای تولید خودرو برقی بود.
در این گردهمایی دو میزگرد برگزار شد که یکی از آنها درباره «اکوسیستم فناوری و نوآوری» با حضور ماچلو مودوتی، مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منصور منصوری بیرجندی، معاون طراحی و مهندسی و ساخت ساپکو بود و میزگرد دوم در خصوص «تحولات در طراحی فرایند محصول در آینده صنعت خودرو» با حضور کورادو اورلاندو؛ طراح خودرو در شرکت سگولا، آلفرد بابوشی؛ مدیر سگولا در میلان، عبدالله توکلی لاهیجانی؛ معاون مهندسی و طراحی خودرو مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت سایپا و سیداحمد حاجی خلیلی، معاون مهندسی ایرانخودرو برگزار شد. در این برنامه همچنین برخی از مدیران و صاحبنظران صنعت و حوزه خودرو نیز حضور داشتند.
خودرانشدن 15درصد خودروها تا 10سال دیگر
در بخش اول این فروم، دبیر شورای راهبردی برنامه آینده صنعت خودرو ضمن توضیح درباره جمعبندی بحثها و نشستهای قبلی شورای راهبردی، گفت: «برای تعیین سناریوهای پیش روی صنعت خودرو کشور، هر برنامهای که در این صنعت نگاه به آینده دارد، باید حول محور انسان بوده و کاملا معطوف به صنعت نباشد.»
محمد نقیزاده با اشاره به اینکه سه مساله کلیدی در حوزه حملونقل کشور ما در آینده وجود دارد، اظهار کرد: «مباحثی مانند امنیت، آلودگی و کیفیت زندگی از جمله این مسائل کلیدی بهشمار میروند.»
وی با بیان اینکه آمارهای تاسفبرانگیزی در زمینه تصادفات رانندگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: «در سالهای اخیر حدود 459هزارکشته رانندگی داشتهایم که 16هزارکشته فقط متعلق به سال گذشته بوده است. همچنین 4.5میلیوننفر طی 20 سال اخیر مجروح شدهاند.» به گفته وی، آنچه در دنیا جریان دارد، تغییر سیستم از خودروهایی که به راننده نیاز دارند، به خودروهای متصل و خودران است. نقیزاده با تاکید بر اینکه درحالحاضر 20درصد خودروهای دنیا از امکانات اتصالی برخوردار هستند، افزود: «تا سال 2020 همه استانداردهای لازم برای خودروهای متصل در اختیار خواهد بود. ضمن اینکه 15درصد خودروها تا 10 سال دیگر،
خودران میشوند.» وی در ادامه توضیحات خود با اشاره به موضوع آلودگی گفت: «سالانه 5هزارنفر در ایران بهطور مستقیم در نتیجه آلودگی هوا کشته میشوند. هزینهای که برای درمان بیماریهای ناشی از آلودگی صرف میشود، سه برابر کل بودجه عمرانی کشور است.»
قیمت تمامشده باتری خودروهای برقی در حال کاهش است
دبیر شورای آینده نگاری صنعت خودرو با بیان اینکه شهرها و کشورهای بزرگ دنیا تا 2030 تولید خودروهای بنزینی را به صفر خواهند رساند، اظهار کرد: «نرخ خودروهای بنزینی و دیزلی تا 2030 کمتر از 50درصد خواهد بود و اکثر خودروها هیبرید و برقی میشوند.»
وی با بیان اینکه امروز مساله مسافت طیشده با قدرت باتری حل شده است، افزود: «درحالحاضر مساله نبود تکنولوژی وجود ندارد، بلکه موضوع مهمتر قیمت تمامشده است.» نقیزاده قیمت باتری برای این نوع خودروها را حدود 13هزار تا 14هزار دلار عنوان کرد و توضیح داد: «البته این عدد طی 4 سال گذشته به یکچهارم و طی 2سال گذشته به یکدوم قبل رسیده است.» وی کیفیت زندگی را از مسائل کلیدی در این حوزه دانست و گفت: «بخشی از درآمد آینده از طریق خودروهای اشتراکی به دست خواهد آمد. در این زمینه باید توجه داشت که هزینه اجاره خودرو 40درصد کمتر از هزینه مالکیت خودرو است.» نقیزاده در پایان نقش سیاستگذاران صنعت و نهادهای پشتیبان را در پیشرفت این فرایند در کشور بسیار موثر دانست.
گشایش دفتر سگولا در ایران
در بخش دیگری از این برنامه نماینده شرکت فناوری و مهندسی سگولا نیز با اشاره به اینکه آینده این صنعت فقط به خودروهای خوب بستگی ندارد، گفت: «نیاز آینده، تولید خودرو با تکنولوژی روز است.» مارچلو مودوتی با بیان اینکه شرکت ما برای توسعه همکاری ها، دفتر خود در ایران را گشوده است، اظهار کرد: «کلید اصلی عملکرد ما این است که در کنار مشتریان میمانیم و ارزش اصلی ما، انسانها هستند.»
وی تاکید کرد: «ما میتوانیم دانش و اطلاعات را منتقل کرده و بدون هزینه با ایرانیها همکاری کنیم و این روند را به بازار ایران هم بیاوریم.» به گفته مودوتی، خودروهای برقی و هیبرید در روندی از تولید هستند و خودروهای برقی رشد متفاوتی دارند و مسلما تامینکنندگان و شرکتهای چینی در این زمینه پیشرو خواهند بود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه بهسادگی امکان تبدیل یک خودرو به خودرو الکتریکی وجود دارد، از آغاز همکاری مشترک شرکت سگولا با کرمان موتور برای اجرای پروژههایی در این زمینه خبر داد.
URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/همکاری-سگولا-ایتالیا-با-کرمان-موتور-برای-تولید-خودرو-برقی.bos