شماره: 226173 تاریخ : 1395/07/11-02:16:55

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

همکاری 10 میلیون دانش آموز همیار پلیس در سراسر کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به فعالیت10 میلیون دانش آموز همیار پلیس گفت: دانش آموزان طلایه داران فرهنگ ترافیک در جامعه هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،سردار تقی مهری در همایش طلایه داران نظم و امنیت که با حضور همیاران پلیس در استادیوم آزادی برگزار شده بود، گفت: برای ارائه آموزش های ترافیکی و گسترش فرهنگ ترافیک در جامعه بیش از5 هزار بازپرس نامحسوس از بین دانش آموزان و 15 هزار راهور محله در کل کشور با ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری می کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در جامعه بحث ترافیک است که خوشبختانه با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی کشور موفق شدیم ساماندهی همیاران پلیس را در سطح کشور انجام دهیم و با همکاری به جای وزارت آموزش و پرورش موفق شده ایم فرهنگ ترافیک را در جامعه ارتقا بخشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات راهنمایی و رانندگی نیز گفت: با اقدامات فرهنگی و کنترلی پلیس در سال 84 نسبت به سال 95 که 11 سال از اجرای طرح های ترافیکی می گذرد، تلفات حوادث رانندگی از 27 هزار نفر به 16 هزار و 882 نفر کاهش یافته است. در 5 ماهه ابتدایی سال 95 نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 شاهد کاهش 189 نفری تلفات تصادفات بوده ایم که این نشان می دهد در این مدت 3 درصد جانباختگان کمتر  نسبت به سال گذشته داشته ایم.

سردار مهری افزود: 72 درصد جانباختگان تصادفات رانندگی خارج از شهرها و 28 درصد درون شهرها بودند از این رو برقراری انضباط شهری در خارج از شهرها و پیشگیری از تخلفات و رفتارهای پرخطر رانندگان در دستور کار قرار گرفته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/همکاری-10-میلیون-دانش-اموز-همیار-پلیس-در-سراسر-کشور.bos