شماره: 521467 تاریخ : 1399/07/27-03:36:18

همایش روز زن روستایی 28 مهرماه مجازی برگزار می شود

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: همایش روز زن روستایی، دوشنبه 28 مهر ماه با حضور معاون اول رییس جمهور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به شیوه مجازی برگزار می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی اکبر مویدی با اشاره به روز زنان روستایی ضمن تبریک این مناسبت افزود: جایگاه زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور بسیار اهمیت دارد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اضافه کرد: این روز فرصتی است تا توانمندی ها و نقش اساسی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار کشور بیش از هر زمانی دیده شود.

مویدی توضیح داد: این روز همچنین فرصتی است برای یادآوری اینکه مسوولان کشور در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها نقش مهم و اساسی کشاورزی خانوادگی، اشتغال و حمایت از بازار محصولات زنان روستایی و عشایری را پررنگ تر در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته به مناسبت روز جهانی زن روستایی مراسمی با حضور جمعی از مقام های ارشد دولتی و زنان موفق تولیدکننده روستایی و عشایری برگزار شده، خاطرنشان کرد: امسال نیز به همین مناسبت، همایش روز زن روستایی دوشنبه 28 مهر ماه با حضور معاون اول رییس جمهور و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به شیوه مجازی برگزار می شود.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: افراد می توانند بوسیله آدرس همایش : به شیوه مجازی در این همایش، حضور یابند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه زنان روستایی با وجود دسترسی محدود به منابع تولیدی، نیمی از تولید غذا و نیروی محرک کار کشاورزی جهان را به واسطه وظایف مهم در کشاورزی خانوادگی بر عهده دارند، گفت: زنان روستایی و عشایری به دلیل آگاهی و آموزش های لازم در زمینه تولید محصول سالم و به تبع آن، افزایش سهم صادرات کشور در بازارهای جهانی، تاثیر چشمگیری در رونق کسب وکار، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و در نتیجه توسعه روستا و کشور دارند.

فروغ السادات بنی هاشم مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در پیامی به مناسبت روز جهانی زن روستایی، این روز را فرصتی برای آگاهی از تلاش ها، توانمندی ها، نیازها و نقش اساسی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی گفت: واقعیت اینکه در روز ملی روستاییان و عشایر گام بزرگ دیگری در تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام رفاهی برداشته شد و شرایطی فراهم می شود که تا هیچ نیازمندی از چتر پوشش بیمه تامین خارج نماند و یک هزار و 425 میلیارد تومان منابع برای تامین سهم دولت برای بیمه روستاییان فراهم شد و در نتیجه ارائه خدمات برای یک میلیون و 440 هزار نفر از خانوارهای روستایی کمتر برخوردار که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، فراهم می کند تا کمک حال این افراد در دوران پیری و ازکارافتادگی انها باشد.

وی افزود: سرانه دارایی های اعضای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان عشایر در شروع دولت تدبیر و امید چهار میلیون تومان بود که این مبلغ اکنون به 80 میلیون تومان رسیده است.

محمد شریعتمداری اضافه کرد: بدون اشتغال با وجود زیرساخت ها در کشور امکان حیات برای روستاییان میسر نیست و با توجه به اختصاص منابع از صندوق توسعه ملی، مبلغ 22 هزار میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی است که تا کنون 12 هزار میلیارد تومان به 22 هزار و 450 روستا و 443 شهر برای اجرای 135 هزار طرح فعالیت روستایی پرداخت شد تا موجب ایجاد 210 هزار اشتغال فراهم شود.

وزیر تعاون گفت: دولت تدبیر و امید سهم اشتغال روستایی را از سبد اشتغال کشور از سه درصد به 29 درصد افزایش داده و 38 درصد کارآفرینان زنان روستایی هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/همایش-روز-زن-روستایی-28-مهرماه-مجازی-برگزار-می-شود.bos