شماره: 465397 تاریخ : 1398/03/05-04:41:01

از 19 تا 22 خرداد برگزار می‌شود

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی با حضور بیش از 170 شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی 19 تا 22 خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و تاکنون بیش از 170 شرکت داخلی و خارجی از کشور‌های روسیه، ترکیه، چین و لتونی برای حضور در این نمایشگاه بین المللی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رونمایی از آخرین دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های صنعت حمل‌ونقل ریلی ایران و جهان و مشارکت در سرمایه گذاری‌ها، از مهم‌ترین اهداف هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته است.
بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی کشور با حمایت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی و با همکاری شرکت‌های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت‌های عضو انجمن صنفی حمل ونقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه آهن، شرکت‌های حمل و نقل ریلی باری و مسافری و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه آهن ایران و جهان با حضور اساتید داخلی و خارجی، متخصصین و کارشناسان صنعت حمل و نقل ریلی در روز 19 خرداد ماه از مهمترین رویداد، هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته در سال جاری است.
توسعه زیربنا‌های حمل و نقل ریلی در توسعه پایدار و رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارد و برگزاری این نمایشگاه بین المللی در تهران می‌تواند جایگاه منطقه‌ای ایران را در ترانزیت کالا در مسیر کریدور‌های بین المللی شمال - جنوب و شرق - غرب بیش از پیش تقویت کند.
هم اکنون طول خطوط ریلی کشور حدود 13هزارکیلومتر است و در افق 1400 مقرر شده طول خطوط ریلی به بیش از 16 هزار و 400 کیلومتر افزایش یابد و در این راستا دو خطه کردن برخی از مسیر‌های پرترافیک و توسعه قطار‌های حومه‌ای و سریع السیر و افزایش تعداد ناوگان مسافری و باری از مهم‌ترین برنامه‌ای جمهوری اسلامی ایران در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هفتمین-نمایشگاه-بین‌المللی-حمل‌ونقل-ریلی.bos