شماره: 279614 تاریخ : 1396/02/23-05:17:10

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش های رگباری همراه با رعد وبرق

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: نقشه های هواشناسی در دو روز آینده بیانگر تداوم جریان های گرم و مرطوب همراه با گذر تراز میانی جو از نیمه شرقی کشور است که موجب بارش های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی از مناطق کشور می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,  روز یکشنبه ( فردا) شاهد رشد ابرهای جوششی در برخی نقاط همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در شمال استان های سمنان، جنوب غرب یزد، شرق و جنوب اصفهان، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات زاگرس در کرمان و شمال شرق فارس خواهیم بود.

همچنین از بعد از ظهر و اوایل امشب رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط در مناطق کوهستانی مرکز و جنوب کرمان، نیمه شرقی یزد، خراسان جنوبی و شمال سمنان دور از انتظار نیست، از این رو توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت های احتمالی و داشتن واکنش مناسب، اقدامات لازم انجام شود.
به پیش بینی سازمان هواشناسی، تشکیل ابرهای جوششی موجب وزش تند باد موقت و باد شدید و خیزش گرد و خاک محلی و کاهش دید در برخی از مناطق کشور می شود و در برخی از نقاط یاد شده رگبار موقت باران می تواند موجب سیلابی شدن موقت مسیلها بخصوص در مناطق کوهستانی و رودخانه های محلی شود و همچنین در مناطق کوهستانی احتمال بیشتری برای برخورد صاعقه وجود دارد. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هشدار-سازمان-هواشناسی-نسبت-به-بارش-های-رگباری-همراه-با-رعد-وبرق.bos