شماره: 313795 تاریخ : 1396/10/24-01:48:21

نگاه مجلس به گردشگری ویژه است

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در کشور گفت: مجلس، گردشگری را به‌شکل ویژه‌ای می‌بیند و برای توسعه و رونق این حوزه، برای همکاری با دولت آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان امروز 24 دی با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا افزود: خوشبختانه هم‌افزایی خوبی در این خصوص بین دولت و مجلس برقرار است و تاکنون جلسات خوبی با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نمایندگان مجلس برای بررسی راهکارهای توسعه این حوزه برگزار شده است. 


وی افزود: امیدواریم برگزاری جلسات مخالف نمایندگان مجلس با رئیس سازمان میراث‌فرهنگی منتج به نتایج ارزشمند برای توسعه و رونق صنعت گردشگری شود، کمااینکه ایران یک کشور بزرگ و دارای ظرفیت‌های وسیع در حوزه گردشگری است که رونق این صنعت می‌تواند به رونق اقتصادی و توسعه کشور کمک کند.

درازهی افزود: باید بتوانیم با تبلیغات و معرفی هرچه بیشتر ایران باعث جذب هرچه بیشتر گردشگران از اقصی‌نقاط جهان به ایران شویم و مطمئنا با ورود گردشگران خارجی شاهد رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری هستیم.

این نماینده مجلس در ادامه به ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: به‌طور حتم جاذبه‌هایی که در ایران وجود دارد، در دنیا بی‌نظیر است و باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌برداری هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها اقدام کنیم که در همین خصوص نمایندگان مجلس با متولیان صنعت گردشگری تعامل بسیار خوبی دارند و جلسات بسیار خوبی نیز تاکنون برگزار شده است.

نماینده سراوان سپس به ثبت جهانی کلپورگان به‌عنوان دهکده جهانی سفال اشاره کرد و افزود: به‌عنوان نماینده مردم سراوان جا دارد از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای پیگیری ثبت این روستا در شورای جهانی صنایع‌دستی تشکر کنم. این یک کار بزرگی است که در سطح بین‌المللی اتفاق افتاده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نگاه-مجلس-به-گردشگری-ویژه-است.bos