شماره: 452182 تاریخ : 1398/01/11-02:59:44

اداره کل امور مالیاتی سمنان برگزار کرد:

نمایشگاه نقاشی با محوریت مالیات

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از برپایی نمایشگاه نقاشی «سهم من از مالیات» و ارسال 147 اثر به دبیرخانه نمایشگاه خبر داد که از این تعداد 66 اثر به عنوان برتر انتخاب و در فضای نمایشگاهی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، عباس بی‌نیاز، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد: فرهنگ‌سازی و آشنایی با مفاهیم مالیاتی در کودکان در نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تأثیر چشمگیری دارد و کشورهای پیشرفته جهان در برنامه‌های مدون آموزشی، یادگیری و آموزش این مفهوم را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان فرهنگ‌سازی درزمینه‌ی مالیات را ازجمله ضرورت‌های شرایط فعلی جامعه دانست و افزود: عدم آشنایی با مالیات و اثرات پرداخت آن در جامعه می‌تواند آثار زیانباری نظیر گریز از انجام تکالیف قانونی و فرار مالیات را در پی داشته باشد که با برگزاری این نمایشگاه سعی در آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با مفهوم مالیات و کارکردهای آن در جامعه داریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه در این سطح و با توجه به اینکه مالیات مفهومی انتزاعی است، با استقبال چشمگیر مخاطبان روبه‌رو شده است و این نمایشگاه برای نخستین بار در سطح اداره کل امور مالیاتی استان برگزار می‌گردد.
بی نیاز افزود: ارتباط با مفهوم مالیات و ارتباط این مفهوم با محورهای تعیین‌شده نظیر مالیات و خدمات شهری، مالیات و بهداشت و درمان و مالیات و عمران و آبادانی در برخی آثار به‌خوبی دیده می‌شود و این نشانگر آن است که مخاطبان ما اثرات پرداخت مالیات را به‌خوبی درک کرده و به‌خوبی می‌توانند با این مفاهیم ارتباط برقرار نمایند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نمایشگاه-نقاشی-با-محوریت-مالیات.bos