شماره: 522554 تاریخ : 1399/08/21-02:35:11

نقش ویژه بانک پارسیان در طرح انتقال آب/ تضمین 38 میلیون یورویی تسهیلات و پرداخت تسهیلات تا سقف 200 میلیارد ریال

مدیر عامل پروژه تامین و انتقال آب خلیج فارس از نقش شبکه ی بانکی به ویژه بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه تقدیر کرد.

به گزارش بانک و صنعت، در مراسم بهره برداری از مرحله ی نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به مناطق کویری که روز پنجشنبه پانزدهم آبان ماه و در حضور رییس جمهور و وزرای نیرو و صمت و نیز مدیرعامل پروژه تامین و انتقال آب خلیج فارس و به صورت مجازی برگزار شد ، یاری مدیر عامل این پروژه از نقش شبکه ی بانکی به ویژه بانک پارسیان در تامین مالی این پروژه تقدیر کرد.
مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس در مراسم بهره برداری از این طرح درباره تامین مالی پروژه گفت: این طرح بزرگ ملی با حمایت دولت و مشارکت بانک ها و آورده نقدی سهامداران به شرح زیر تامین منابع شده است: از طریق منابع ارزی صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن و کنسرسیوم بانکی با مسئولیت بانک تجارت و منابع ارزی بانک ایران و اروپا با عاملیت بانک پارسیان تاکنون 300 میلیون یورو در این بخش هزینه شده است. تسهیلات ریالی دریافتی از کنسرسیوم 9 بانک دولتی 1200 میلیارد تومان و تسهیلات ریالی بانک سپه، به عنوان سهامدار طرح از طریق شرکت های معدنی با مشارکت کنسرسیوم بانکی 100 میلیارد تومان بوده است. جمع آورده سهامداران تاکنون 6 هزار میلیارد تومان بوده و جمع هزینه ها در قطعه ای که امروز به افتتاح می رسد نیز 163 هزار میلیارد تومان است.
این مقام مسئول در پایان گفت: این طرح عظیم انتقال آب با مشارکت گسترده مهندسان، مشاوران و پیمانکاران داخلی و 194 شرکت سازنده داخلی از 15 استان کشور، پس از تلاش چندساله به بار نشست و میانگین اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه 16 هزار نفر است و در زمان بهره برداری قطعه ای که افتتاح خواهد شد، 12 هزار نفر مشغول کار خواهند شد.
گفتنی است پارسیان با حمایت از تامین مالی و سندیکایی پروژه از طریق کانون و شورای مشترک بانک ها، تضمین تسهیلات بخشی از تامین مالی پروژه به مقدار 38 میلیون یورو و اعطای تسهیلات موردی تا سقف 200 میلیارد ریال در حمایت از این پروژه بزرگ را عهده دار شده و در عملیاتی شدن آن نقش موثری ایفا نمود.
بانک پارسیان با توجه بر اینکه تامین آب، همیشه یکی از موضوعات و چالش های اساسی کشور بوده و خواهد بود، تلاش کرده به موازات افزایش و تشدید خشکسالی ها و تغییرات اقلیمی؛ در طرح های تامین آب در سه بخش «آشامیدنی، کشاورزی و صنعت»، حضور فعالی داشته باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نقش-ویژه-بانک-پارسیان-در-طرح-انتقال-اب-تضمین-38-میلیون-یورویی-تسهیلات-و-پرداخت-تسهیلات-تا-سقف-200-میلیارد-ریال.bos