شماره: 250515 تاریخ : 1395/09/14-02:46:21

قره خانی مطرح کرد:

نقش برجسته ایران در دنیای انرژی/کاهش تولید 300 هزار بشکه ای روسیه طی تماس روحانی با پوتین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس،با بیان اینکه نقش ایران در دنیای انرژی بسیار برجسته شده است،گفت: طی تماس تلفنی روحانی با پوتین، روسیه نیز حدود 300 هزار بشکه سهم تولید نفت خود را کاهش داد و این نشان دهنده اثرگذاری ایران بر کشورهای منطقه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،  اسدالله قره خانی با اشاره به موفقیت اخیر ایران در اوپک و بازارجهانی نفت،گفت:نشست اخیر با تمامی نشست های گذشته متمایز بود و پس از سال های متمادی ازهم گسیختگی و بلا تکلیفی انسجامی در اوپک مشاهده شد که نتیجه این انسجام حاکم شدن رویه ای است که عامل کاهش تولید نفت شناسایی شده و از طریق همان عامل تصمیم گیری مجدد صورت گرفت و اسباب افزایش قیمت فراهم شد.

ثبات قیمت نفت در آینده؛ مرهون دیپلماسی قوی،مستمر و هوشمندانه ایران

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه سیاست های مازاد عرضه نفت عربستان در بازار سبب کاهش قیمت نفت شد،افزود:کاهش تولید و عرضه نفت در بازار سبب افزایش قیمت شد و ادامه این روند در آینده سبب ثبات قیمتی می شود،که این ثمره مرهون دیپلماسی قوی،مستمر و هوشمندانه ایران است که از یک سو با اعضای اوپک و از سوی دیگر با همکاری اعضای غیر اوپک صورت گرفت.

ادعای ایران برای عدم پذیرش فریز نفتی منطقی بود

قره خانی با بیان اینکه ادعای ایران برای عدم پذیرش فریز نفتی منطقی بود،ادامه داد:پذیرش استدلال های ایران سبب کاهش یک میلیون و دویست بشکه ای  تولید نفت توسط اعضا شد، که این کاهش تولید سبب افزایش قیمت نفت شد، البته مباحث سیاسی منطقه و خارج از منطقه در همگرایی اعضای اوپک موثر بود.

وی با اشاره به کسری بودجه عربستان و برخی کشورهای تولیدکننده نفت،یادآور شد:پایین بودن قیمت نفت آسیب های فراوانی به این کشورها وارد کرده بود و این کشورها متوجه شده بودند که با افزایش تولید نمی توانند درآمد خود را افزایش دهند،به همین ترتیب باید با کاهش سهم خود سبب افزایش قیمت نفت و به تبع آن درآمدهایشان شوند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه نقش ایران در دنیای انرژی بسیار برجسته شده است،تصریح کرد: طی تماس تلفنی رییس جمهور با پوتین،روسیه نیز حدود 300 هزاربشکه سهم تولید نفت خود را کاهش داد و این نشان دهنده اثرگذاری ایران بر کشورهای منطقه است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نقش-برجسته-ایران-در-دنیای-انرژیکاهش-تولید-300-هزار-بشکه-ای-روسیه-طی-تماس-روحانی-با-پوتین.bos