شماره: 514073 تاریخ : 1399/03/20-09:56:36

نقش امربه معروف و نهی از منکر در سلامت ادارات بی بدیل است

سید باقر فتاحی رئیس شورای امربه معروف و نهی از منکر بانک توسعه تعاون گفت: امربه معروف و نهی از منکر در دستگاه های اداری از اهمیت و جایگاه بالایی برخورداراست و نقش بی بدیلی در سلامت ادارات دارد و در صورت اصلاح آن، بسیاری از منکرات در جامعه اصلاح می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، وی اظهار کرد: جامعه ای که خود را نسبت به تغییر و تحولات درونی مسئول می داند و در مقابل ضعف ها و کاستی ها از خود عکس العمل نشان می دهد و برای آن چاره جویی می کند، جامعه ای زنده و پویا خواهد بود و به عبارت دیگر در جامعه ای که این فریضه الهی اجرا می شود، ضمن تقویت و نفوذناپذیر کردن بنیه دفاعی جامعه، منجر به عزت نفس و سربلندی در جامعه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بزرگ ترین حرکتی که در این زمینه می توان صورت داد تسهیل امور مردم و مشتریان در فرآیندهای اداری می باشد و یکی از کارهای شورای امربه معروف و نهی از منکر شناسایی منکرات پنهان و رفع آنها است.

فتاحی با اشاره به اینکه خدمت به مردم و کاهش بوروکراسی اداری ازجمله وظایف مهمی است که می توان در راستای رضایت خلق صورت داد افزود: در این راستا می توان از اتلاف وقت، انرژی و فرار سرمایه ها و فکر جلوگیری نماییم.

فتاحی از ویژگی های دیگر سازمان سالم، شایسته سالاری، پاسخگویی صحیح به مراجعین، حفاظت از بیت المال، حاکمیت قانون و ارتباط درست با مردم را ازجمله مشخصه های آن دانست که در صورت اجرای صحیح امربه معروف و نهی از منکر در سازمان ها و ادارات محقق خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه نیز ضمن طرح نظرات و پیشنهادات اعضاء شورای امربه معروف و نهی از منکر نسبت به اجرای مصوبات این شورا تصمیماتی اتخاذ گردید.

لازم به ذکر است این جلسه با حضور رئیس و اعضاء شورای امربه معروف و نهی از منکر بانک توسعه تعاون برگزار شد


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نقش-امربه-معروف-و-نهی-از-منکر-در-سلامت-ادارات-بی-بدیل-است.bos