شماره: 421158 تاریخ : 1397/08/20-04:47:01

نشان طلای المپیاد جهانی به نام پرهام سلطانی

پرهام سلطانی، فرزند مصطفی سلطانی معاون فنی منطقه تهران با عبور از آزمونهای متعدد علمی و پیشی گرفتن از رقیبان نام آورِ خود در سطح جهانی موفق به افتخاری بزرگ شد و توانست مدالهای رنگارنگ در علوم ریاضی را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، این نابغ? 16 ساله نخستین بار در مرحل? اول یعنی گزینش، از میان 4000  استعداد درخشان و در مرحل? بعدی از بین 200 شرکت کننده در سطحprimet ،  Junior و senior موفق شد به همراه 50 نفر دیگر خود را به مراتب بالا بکشاند و در نهایت به جمع 6 نخب? برتر ریاضی صعود کند و در مسابقات جهانی ریاضی WMC لندن برگ زرینی از مباهات علمی دانش آموزانِ ایرانی را ورق بزند.

مصطفی سلطانی معاون فنی منطق? تهران در خصوص موفقیت فرزندش گفت: پرهام از هفدهم الی نوزدهم اکتبر در شهر سوروی انگلستان که در 25 کیلومتری لندن واقع شده حاضر شد و در حضور 300 نفر از کشورهای آمریکا، انگلستان، اتریش ، بلغارستان، هند و چندین کشور دیگر توانست در سطح سنیور، پرچم سه رنگ و پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در آورد.

وی افزود: این مسابقات در 9 راند طراحی شده بود که پرهام موفق به کسب دو مدال برنز در بخشهای دانش و چالش، مدال نقره در استراتژی، مدال طلا در کارِ گروهی، مدال نائب قهرمانی در مجموع امتیازات 9 راند و کسب رتبه پنجم انفرادی در جهان و کسب سهمی? جایز? ویژ? حضور در مسابقات تابستانی دانشگاه ملبورن استرالیا شود.

وی گام بعدی فرزندش را مطالعات بیشتر بر روی دروس ریاضی پیشرفته در اوقاتِ فرامدرسه ای و پرداختن به زبان خارجی به عنوان ابزار اصلی و کمکی در میادین جهانی ذکر کرد و تصریح داشت: عامل یادگیری پرهام در علوم ریاضی، لذت بردن و شیرینی بود که او در زمانهای آرامبخشِ ذهنی برای حل مسائل در سر می پروراند و بر تمرین و ممارست استمرار می ورزید.

وی ضمن قدردانی از تمامی معلمان ، مدرسان و عواملی که در پیشرفت و موفقیت گام به گامِ پرهام نقش داشتند دربار? عدم انتخاب دیگر اعضای تیم 6 نفر? ایران که علیرغم شایستگی در رد? senior در مجموعِ امتیازات نتوانستند حائز رتبه شوند تصریح داشت: شرکت کنندگانِ کشورهای دیگر از نظر سنی و مقطع تحصیلی در مرحل? کالج ( یعنی بعد از دبیرستان ) تحصیل نموده بودند و از لحاظ اطلاعاتی نسبت به سایر رقباء از سطح بالاتری برخوردار بودند اما در کل تیم 51 نفر? ایران با کسب 30 مدال طلا، 41 مدال نقره ، 37 مدال برنز ، 3 کاپ قهرمانی فردی ، 8 مدال نائب قهرمانی و 13 جایز? حضور در کمپ تابستانی دانشگاه ملبورن استرالیا در مسابقات جهانی ریاضی wmc لندن به مقام قهرمانی رسید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نشان-طلای-المپیاد-جهانی-به-نام-پرهام-سلطانی.bos