شماره: 375564 تاریخ : 1397/06/11-03:04:17

نداشتن کد اقتصادی مانعی برای خرید و فروش کاغذ

نظام مالیاتی هنوز برای خیلی افراد ناشناخته است و کسانی که خریدار واقعی کاغذ هستند از دادن مالیات امتناع می‌کنند و این خود باعث نگرفتن کد اقتصادی است.

بانک و صنعت ، به منظور ساماندهی امور مربوط به واردات کاغذ، مقوا و فراورده های سلولزی و حفظ توازن ، نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری، استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران، حمایت از بهبود فضای کسب و کار در این خصوص و پاسخ گویی به مشکلات و نارسائی ها در چارچوب قوانین موضوعه کشور و دفاع از حقوق و منافع اعضاء، انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا و فراورده های سلولزی در تاریخ 1393 تشکیل گردید.

 

اهداف انجمن واردکنندگان کاغذ

ساماندهی امور مربوط به واردات کاغذ و مقوا و فراورده های سلولزی و حفظ توازن و نظم واردات حوزه فعالیت انجمن

حمایت از بهبود فضای کسب و کار ، افزایش سطح آگاهی تخصصی مصرف کنندگان ، هماهنگی و هم افزایی با سایر تشکل های وارداتی ، صادراتی و تولیدی مرتبط در جهت تحقق و ایجاد رشد و شکوفایی اقتصادی حوزه فعالیت انجمن ، حذف رقابت های ناسالم در عرصه فروش و توزیع فراورده های سلولزی ، کمک به گسترش ارتباطات خارج از کشور ، کمک به ارتقای درک جامعه و صنعت از نقش بسته بندی در تقویت توان بازاریابی بین المللی و ایجاد و گسترش بازارهای جدید در منطقه ، تلاش در جهت انتقال تجارب مربوط به نحوه انجام فعالیت تخصصی واردات و تعاملات بین المللی در میان شرکتهای عضو ، برگزاری جلسات کارآموزی و تشکیل کارگاه های آموزشی مرتبط با حوزه فعالیت انجمن . موارد مذکور از جمله اهداف انجمن واردکنندگان کاغذ بشمار می رود.

 

واردات کاغذ از کشورهای چین، کره و برخی کشورهای اروپایی صورت میگیرد و زمانیکه قیمت ارز افزایش پیدا کند به طبع قیمت کاغذ بالا رفته و این دو رابطه مستقیم دارد ، وقتی قیمت مواد اولیه کاغذ در دنیا گران می‌شود، قیمت کاغذ نیز در همه جا گران می‌شود.

کاغذ نیز به دو صورت ارز دولتی و ارز آزاد خریداری می‌شود.

کاغذ تحریر و چاپ با ارز دولتی و بقیه کاغذها با ارز نیما خریداری و وارد میشود. 

 

مشکلات واردکنندگان کاغذ

نظام مالیاتی هنوز برای خیلی افراد ناشناخته است و کسانی که خریدار واقعی کاغذ هستند از دادن مالیات امتناع می‌کنند و این خود باعث نگرفتن کد اقتصادی میشود و دولت اجازه فروش و خرید به کسانی که این کد را ندارد نمیدهد و این مسئله خیلی از واردکنندگان را دچار مشکل کرده است. 

پرداخت کردن مالیات باید در جامعه پذیرفته شود و این آگاهی، دانش در سطح جامعه اطلاع رسانی شود.

کاغذ باید با ارز نیما خریداری شود ولی خیلی ها هنوز ارز نیما را نگرفته و ندیده‌اند! و همه منتظر ارز نیما هستند که این خود مشکل دیگری است زیرا کاغذ در گمرک مانده است و اجازه ورود را نمی دهند و باعث کممبود کاغذ در جامعه میشود. 

ارز نیما عملا کارایی نداشته است و واردکنندگان سردرگم هستند ، دولت باید که مردم را از بلاتکلیفی در بیاورد و بگوید قیمت ارز چقدر میباشد؟ ولی اینکه مردم بلاتکلیف باشند و نرخ ارز مشخص نشود و اطلاع نداشته باشند ارز را ازکجا تهیه کنند بیشترین آسیب را به اقتصاد و تولید نیز میزند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نداشتن-کد-اقتصادی-مانعی-برای-خرید-و-فروش-کاغذ.bos