شماره: 463150 تاریخ : 1398/02/03-02:51:00

نخستین جلسه همفکری کمیته ملی شهر هوشمند برگزار شد

اولین جلسه همفکری کمیته ملی شهر هوشمند با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، اولین جلسه همفکری کمیته ملی شهر هوشمند با حضور نمایندگانی از شورای عالی استان‌ها، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شورای راهبردی تهران هوشمند و سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

 اولین جلسه همفکری کمیته ملی شهر هوشمند با حضور امیرناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان و با هدف یکپارچه‌سازی اقدامات، جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها، توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرهای کشور برگزار شد .

سازمان فناوری اطلاعات ایران با طرح چارچوب پیشنهادی سند ملی شهر هوشمند گزارشی از اقدامات و پیشنهادات دستگاه‌های حاضر در جلسه را دریافت کرد.


از جمله مصوبات این جلسهمی توان به موارد ذیل اشاره کرد:

الف) پیشنهاد انتخاب قلمرو فعالیتی کمیته ملی شهر هوشمند

ب) اعلام رویه دستگاه‌ها در زمینه تعامل با استارتاپ‌ها

ج) معیارهای پیشنهادی انتخاب پهنه‌های هوشمند در مقیاس منطقه و ناحیه شهری در کشور

د) پیشنهاد نحوه تجمیع و دسترسی فرا بخشی و عمومی به داده‌ها و سرویس‌های دستگاه‌ها

ه) ارائه فهرستی از پروژه‌های پیشنهادی که به صورت مشترک قابلیت اجرا داشته باشند

ی) پیشنهاد موضوعات مورد نیاز برای تدوین قوانین و مقررات


از کلیه علاقمندان در بخش‌های دولتی و خصوصی دعوت میشود پیشنهاد همکاری خود را از طریق این لینک در ارتباط با هر یک از مصوبات فوق، برای سازمان ارسال نمایند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نخستین-جلسه-همفکری-کمیته-ملی-شهر-هوشمند-برگزار-شد.bos