شماره: 466911 تاریخ : 1398/04/04-03:42:35

نجات جان دو سرنشین قایق صیادی گرفتار در طوفان چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دو سرنشین قایق صیادی گرفتار در طوفان چابهار نجات پیدا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیدحسن ابراهیمی افزود: طی تماس دریافتی با مرکز MRCC بندر چابهار اعلام شد یک فروند قایق صیادی با 2 سرنشین در فاصله 23مایلی بندر چابهار به علت خرابی موتور شناور گرفتار طوفان سهمگین شده و امکان واژگونی شناور وجود دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با وجود وضعیت جوی نامساعد دریا، شناور ناجی این اداره کل بلافاصله به موقعیت مورد نظر اعزام شد و پس از حدود سه ساعت عملیات جستجو در شرایط جوی بسیار بد، موفق به نجات 2 سرنشین قایق مضطر شد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: شناورهای فعال منطقه خصوصا قایق های صیادی کوچک حتما قبل از عزیمت به دریا از ایمن بودن شناور خود اطمینان پیدا کنند و با توجه به شرایط متغییر جوی کنونی (فصل مونسون در دریای عمان)، لازم است ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل از حرکت به دریا از وضعیت جوی منطقه، از طریق مرکز جستجو و نجات دریایی اطمینان حاصل کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نجات-جان-دو-سرنشین-قایق-صیادی-گرفتار-در-طوفان-چابهار.bos