شماره: 452249 تاریخ : 1398/01/14-02:24:22

نجات 10سرنشین قایق تفریحی در خرمشهر

10 سرنشین یک فروند قایق تفریحی که به دلیل نقص فنی بوسیله جریان آب در حال رفتن به سمت عراق بود توسط گروه امداد و نجات بندر خرمشهر نجات یافتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نورالله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام این خبر گفت: ساعت 23 شب گذشته سرنشینان یک قایق تفریحی که دچار نقص فنی شده و با جریان آب به سمت عراق رفته بود توسط تیم جستجو و نجات اداره کل بندر خرمشهر برگردانده شدند.

وی افزود: با تلاش و اقدام به موقع تیم نجات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر 10 سرنشین یک قایق تفریحی که به دلیل نقص فنی موتور ان از کار افتاده بود و سرعت آب آن را به سوی عراق می برد از خطر غرق شدگی نجات یافتند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: سرنشینان این قایق به قایق رسکیو اداره کل بندر و دریانوردی منتقل و با همراهی قایق 4030 به یکی از اسکله های بندر خرمشهر منتقل شدند.
وی گفت: گروه امداد و نجات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با آغاز سفر‌های نوروزی به صورت شبانه روزی بر فعالیت شناور‌های تفریحی، نظارت دارند.
اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با توجه به بالا رفتن حجم آب رودخانه کارون و نامناسب بودن شرایط جوی، فعالیت شناور‌های تفریحی در آبراه اروند و کارون را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده بود که با مساعد شدن شرایط روند فعالیت شناورهای تفریحی از روز گذشته به حالت عادی بازگشت.
گردشگری آبی در کارون و اروند یکی از جاذبه‌های گردشگری مسافران نوروزی در آبادان و خرمشهر است.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نجات-10سرنشین-قایق-تفریحی-در-خرمشهر.bos