شماره: 433357 تاریخ : 1397/09/21-02:47:09

تکلیف وزیر صنعت به دستگاه ها:

نباید مواد اولیه تولید در گمرک بماند

هر مانعی برای ورود مواد اولیه و ملزومات تولید، باید در داخل وزارتخانه برطرف تا مواد اولیه هر چه سریعتر به چرخه تولید وارد و به کالا تبدیل شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت اجرای قوانین مختلف را برای شرایط غیر تحریمی دانست و تصریح کرد: مواد اولیه و ملزومات تولید نباید برای ترخیص در گمرک معطل شوند.

رضا رحمانی روز گذشته (سه شنبه) در شانزدهمین نشست کارگروه تنظیم بازار، افزود: هر مانعی برای ورود مواد اولیه و ملزومات تولید، باید در داخل وزارتخانه برطرف تا مواد اولیه هر چه سریعتر به چرخه تولید وارد و به کالا تبدیل شود.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات برای شرایط عادی - نه شرایط غیر عادی و تحریم - وضع شده‌اند؛ بنابراین هر مقرره ای که در شرایط کنونی مانع به شمار می آید، باید برطرف شود؛ این تکلیف امروز ما و همه دستگاه هاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در این زمینه هرگونه مانع از جمله در حوزه ضوابط ثبت سفارش وجود دارد، باید برطرف شود.

در این نشست که با حضور نمایندگان بخش خصوصی، وزارتخانه های بهداشت و امور اقتصادی، گمرک، ‌سازمان های برنامه و بودجه و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، آخرین وضعیت تخصیص و تامین ارز و سطح عمومی قیمت کالاهای اساسی و نیز طرح مصوبه اصلاحی کمیته تنظیم بازار محصولات فولادی بحث و بررسی شد.

بازنگری در تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی و ارایه گزارش از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، از دیگر مباحث مطرح در این نشست بود.

 براساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی، مهمترین اقلام وارداتی در هشت ماه نخست امسال، ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و 282 میلیون دلار و سهم ارزشی چهار و 34 صدم درصد بود.

قطعات منفصل برای خودرو سواری بنزینی با حجم سیلندر 2000 سی‌سی با ساخت داخل 14 تا کمتر از 30 درصد (به استثنای لاستیک) به ارزش یک میلیارد و 134 میلیون دلار و سهم ارزشی سه و 84 صدم درصد در رده بعدی جای گرفت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نباید-مواد-اولیه-تولید-در-گمرک-بماند.bos