شماره: 451587 تاریخ : 1397/12/25-03:59:24

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطرح کرد:

نانوایی ها بیشترین شکایات مردمی را به خود اختصاص دادند

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاستهای این سازمان برای تقویت سامانه 124، اظهار داشت: موفق بودن در برخورد با تخلفات صنفی و کنترل و رصد هر چه بهتر بازار، مرهون ارتباط مستمر مردم با این سامانه است و مردمی سازی نظارت را اصلی مهم برای موفقیت سازمان دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شهرام میراخورلو در ادامه، با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در بهمن ماه سال جاری نسبت به شکایات و عملکرد سازمان حمایت در ماه گذشته، گفت : در بهمن ماه سال جاری، جمعاً 19 هزار و 980 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124ستاد خبری استان ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد 65 درصد شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و 35 درصد باقیمانده نیاز به کار کارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط می باشد.

وی با بیان اینکه از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور ، 85 درصد در بخش کالا و15 درصد در بخش خدمات بوده است، تصریح کرد: نان و میوه و سبزیجات و همچنین رستوران های غذاخوری و تعمیرگاههای خودروهای سبک به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات بخود اختصاص داده اند. و نیز گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارشهای دریافتی قرار گرفته است.
این مقام مسئول، همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ، 396 فقره با براورد ارزش بیش از 73 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه، تلاش شده نتایج بررسی شکایات به شاکیان در اولین فرصت و در کوتاهترین زمان اعلام گردد؛ یادآور شد: بازرسان این سازمان در سراسر کشور همزمان به بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی می‌پردازند و در تهران نیز با استقرار 7 منطقه پس از دریافت شکایات در کمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شکایات و ارایه گزارش اقدام می نمایند.
میراخورلو یکی از رسالتهای مهم سازمان حمایت را ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه از طریق بازرسی و نظارت بر تمامی واحدهای عمده و خرده فروش و تسریع در رسیدگی به تخلفات و فرهنگ سازی و گسترش نظارتهای مردمی عنوان کرد و گفت: براین اساس شهروندان محترم می توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه 124مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نانوایی-ها-بیشترین-شکایات-مردمی-را-به-خود-اختصاص-دادند.bos