شماره: 250931 تاریخ : 1395/09/17-04:34:12

موضوع تراریخته‌ها همزمان با ارائه برنامه ششم در مجلس مطرح می‌شود

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه هنوز از مجاری قانونی کار خاصی برای ممنوعیت مصرف، عرضه و تولید محصولات تراریخته انجام نشده است گفت: همزمان با ارائه برنامه ششم در مجلس موضوع تراریخته‌ها به رای گذاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , علی وقف‌چی اظهار کرد: موضوع تراریخته در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به دفعات مطرح شده است و موافقان و مخالفان نظرات خود را در این خصوص ارائه داده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه محصولات تراریخته به طور غالب در کشور مصرف مستقیم انسانی ندارد افزود: آنچه که از محصولات تراریخته در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد به شکل غیرمستقیم و برای خوراک دام و طیور است و پروتئین حاصل از آن به مصرف انسانی می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بسیاری از موارد که به مصرف محصولات تراریخته روی آوردیم به ناچار بوده و در صورتی که قرار باشد به صورت مستقیم مصرف شود باید حداقل شناسنامه تراریخته بر روی آن نصب شود.

وی تصریح کرد: هنوز از مجاری قانونی کار خاصی برای جلوگیری از ممنوعیت تولید و عرضه محصولات تراریخته انجام نشده است اما همزمان با ارائه برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی موضوع تراریخته مطرح و به رای گذاشته می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/موضوع-تراریخته‌ها-همزمان-با-ارایه-برنامه-ششم-در-مجلس-مطرح-می‌شود.bos