شماره: 211033 تاریخ : 1395/04/01-01:27:32

مهمترین مزایا و محاسن قانون جدید بیمه شخص ثالث برای بیمه گذاران

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی در خصوص مهمترین مزایا و محاسن قانون جدید بیمه شخص ثالث برای بیمه گذاران گفت :تخفیف مربوط به بیمه گذارانی که خسارت نداشته اند، همچنان به قوت خود باقی است و در قانون جدید لغو نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه آسماری، وی  تاکید کرد: با این حال تخفیف های غیرفنی شرکت های بیمه که به بیمه گذاران بزرگ می دادند، محدود شده است و بیمه گران حداکثر می توانند 2.5 درصد از حق بیمه ابلاغی را به بیمه گذاران تخفیف دهند و بالاتر از این میزان نیازمند مجوز از بیمه مرکزی است.

وی هدف دیگر از اعمال این محدودیت را جلوگیری از زیان دهی شرکت های بیمه عنوان کرد و گفت: رشته بیمه شخص ثالث در ذات خود رشته پر سودی برای شرکت های بیمه نیست و این گونه تخفیفات گروهی و غیرفنی می تواند شرکت های بیمه را در پرداخت خسارت به زیان دیدگان دچار مشکل کند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی امکان انتقال تخفیفات از یک خودرو به خودروی دیگر را از دیگر ویژگی های این قانون عنوان کرد و گفت: افراد می توانند در زمان فروش خودرو، تخفیفات مربوط به بیمه را برای خود حفظ کنند یا حتی آن را به وابستگان خود از جمله همسر و فرزند منتقل کنند.

نمن الحسینی اظهار داشت: در شیوه قبل، با فروش خودرو، تخفیفات بیمه ای فرد نیز به مالک جدید خودرو منتقل می شد و از این منظر فرد دیگر هیچ سابقه تخفیفاتی نداشت و با قانون جدید، فرد می تواند از مزایای تخفیفات نبود خسارت، استفاده کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مهمترین-مزایا-و-محاسن-قانون-جدید-بیمه-شخص-ثالث-برای-بیمه-گذاران.bos