شماره: 466438 تاریخ : 1398/03/28-12:03:27

سپهری در کارگاه آموزشی فرهنگ کار:

مهارت در آینده اولویت اصلی در جذب نیروی انسانی است

کارگاه آموزشی – مشورتی تدوین بسته آموزشی استانداردهای فرهنگ کار در ایران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این کارگاه آموزشی که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و تیم پژوهش متشکل از اساتید و پژوهشگران دانشگاه و با حضور صادقی فر معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بی نظیر جلالی مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی، محمدرضا سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی، بوالهری استاد دانشگاه برگزار شد، مباحثی پیرامون بررسی استانداردها ، فرهنگ کار و راهکارهای توسعه فرهنگ کار، معطوف به اقتضائات و الزامات آینده کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
 سپهری رییس موسسه کار و تامین اجتماعی در مراسم افتتاحیه این کارگاه آموزشی گفت: آینده کار در جهان توام با تحول شکلی و محتوایی کار خواهد بود. 
وی با اشاره به تحولات جهان امروز بیان کرد: در آینده کار سیستم های هوشمند، وظیفه انتخاب منابع انسانی را بر عهده خواهند داشت. 
رییس موسسه کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: یادگیری به جای آموزش در حال گسترش است و در آینده، مهارت نیروی انسانی اولویت اصلی را در جذب نیروی انسانی دارد. 
وی در ادامه به پیشنهادات بانک جهانی اشاره و اظهار کرد: تقویت مهارت نیروی کار کاربردی و توسعه کسب و کارهای پلتفرمی و دانش بنیان از جمله ضروریات است. 
در ادامه این کارگاه آموزشی امینی استاد دانشگاه و پژوهشگر در تعریف فرهنگ سازمانی اظهار کرد: فرهنگ سازمانی مجموعه ای از تعالیم مشترک اعضای یک واحد اجتماعی است که اهمیت توجه به فرهنگ سازمانی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد آن سازمان تاثیر دارد و از طرفی با تعیین اهداف کار، شیوه انجام کار، رفتار اعضا و نحوه ارتباط افراد با هم در ارتباط است. 
وی در ادامه هماهنگی و کنترل، کاهش عدم اطمینان، افزایش وفاداری سازمان، ایجاد تمایز بین سازمان ها و افزایش تعهد و ثبات سیستم اجتماعی را از جمله کارکرد فرهنگ در سازمان خواند. 
امینی با طرح این سوال که آیا تغییر در فرهنگ سازمانی امکانپذیر است؟ خاطرنشان کرد: منبع شکل گیری فرهنگ سازمانی، رهبری سازمان است؛ رهبران و مدیران سازمان کارمندان را ترغیب می کنند تا به ارزش ها و اصول مورد نظر آنها توجه کرده و مطابق با آن عمل کنند. 
این پژوهشگر به سه شکل اساسی تغییرات فرهنگ سازمانی اشاره و اظهارکرد: تضعیف یا حذف برخی از ارزش ها و نگرش های موجود، ایجاد و تظاهر ارزش و نگرش های جدید در سیستم و اصلاح ارزش های فرهنگی موجود از جمله این تغییرات است. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مهارت-در-اینده-اولویت-اصلی-در-جذب-نیروی-انسانی-است.bos