شماره: 315125 تاریخ : 1396/11/18-04:38:19

ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان بالاتر از 50 سال از ابتدای سال 97

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از ابتدای سال آینده برای ناوگان بالاتر از 50 سال بارنامه صادر نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، تورج همتی در سخنانی اظهار داشت: استان قم در چهارراه مواصلاتی کشور قرار گرفته و متأسفانه از آلودگی ناشی از تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین در جاده های استان به شدت متأثر می شود.


وی از ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان حمل و نقل جاده ای بالاتر از 50 سال از ابتدای سال 97 خبر داد و گفت: اداره کل راهداری استان قم در راستای اجرای قانون هوای پاک و ارتقاء بهره وری و شاخص های زیست محیطی از تردد ناوگان باربری بالاتر از 50 سال جلوگیری بعمل می آورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: در هسته مرکزی شهر قم نیز باید با اعمال محدودیت های ترافیکی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و البته توسعه فضای سبز شهری و منطقه ای، در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهر قم گام برداریم.

وی در پایان تصریح کرد: اجرای قانون هوای پاک در استان قم با همکاری و مشارکت تمامی مسؤولان و دستگاههای اجرایی با جدیت پیگیری می شود و امیدواریم آثار و نتایج مثبت و مؤثری در جهت کاهش آلودگی هوا و تأمین سلامت عمومی جامعه به دنبال داشته باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ممنوعیت-صدور-بارنامه-برای-ناوگان-بالاتر-از-50-سال-از-ابتدای-سال-97.bos