شماره: 226598 تاریخ : 1395/07/18-05:16:52

رئیس‌کل بیمه‌مرکزی خبرداد؛

مفاهیم بیمه به کتاب‌های درسی آمد

رئیس‌کل بیمه‌ مرکزی گفت: مرحله اول پروژه اصلاح و گنجاندن مفاهیم بیمه‌ای در کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1395، با چاپ مطالب بیمه‌ای در شش عنوان کتاب آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به اهمیت شناخت اصول اولیه فراگیری مفاهیم بیمه‌ای و آشنایی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های صنعت بیمه از پایه دبستان گفت: اگر آموزش بیمه را از مقاطع ابتدایی آغاز کنیم در آینده شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه و در نهایت رفاه اجتماعی پایدار خواهیم بود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی افزود: در چند دهه اخیر، نظام آموزشی کشور کمتر به مفاهیم بیمه و صنعت بیمه پرداخته است؛ اما خوشبختانه در سال جاری، مطالب بیمه‌ای در مقاطع مختلف و رشته‌های گوناگون تحصیلی در مدارس و هنرستان‌های سراسر کشور، تدریس خواهد شد
 .
وی با ابراز خرسندی از حمایت مجموعه آموزش و پرورش و اداره کل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی تالیف کتب درسی در خصوص گنجاندن مطالب بیمه‌ای در کتب درسی گفت: بی‌تردید درج مطالب بیمه‌ای در کتب درسی نه تنها نسل نوجوان و جوان، بلکه معلمان و خانواده‌ها را نیز با مفاهیم بیمه‌ای آشنا می کند و قطعا با تداوم این امر، فرهنگ بیمه در جامعه به شکل معناداری افزایش یابد.

همتی، نقش آموزش را در توسعه پایدار صنعت بیمه، حیاتی دانست و گفت: آموزش بیمه در سنین پایین‌تر موجب رشد و شکوفایی صنعت بیمه است، لذا باید ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی این صنعت به درستی تبیین شود تا افق‌های توسعه‌ای قابل دسترس باشد.

وی با بیان این نکته که کار جانمایی مطالب جدید در حوزه بیمه و اصلاح مطالب بیمه‌ای در سه شاخه تحصیلی "دوره متوسطه"، فنی و حرفه ای" و"کاردانش" به انجام رسیده است، گفت: تلاش های بیمه مرکزی برای تعامل با نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش برای آموزش مفاهیم بیمه ای به آحاد جامعه ادامه می‌یابد.

گفتنی است، در مرحله اول پروژه اصلاح و گنجاندن مفاهیم بیمه‌ای در کتاب‌های درسی، در سال تحصیلی جاری در کتاب‌های کار و فناوری دوره اول متوسطه پایه هفتم، مطالعات اجتماعی دوره اول متوسطه پایه هفتم، الزامات محیط کار شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای، حسابداری تکمیلی شاخ? کاردانش، کارآفرینی شاخه کاردانش و همچنین کتاب امور عمومی بازرگانی شاخ? آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مفاهیم-بیمه-به-کتاب‌های-درسی-امد.bos