شماره: 200240 تاریخ : 1395/03/11-03:19:14

معاون غذا و داروی شیراز خبر داد

معدوم شدن بیش از 35 میلیارد ریال داروی قاچاق ، تقلبی و غیر مجاز در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از معدوم سازی بیش از 35 میلیارد ریال داروهای قاچاق و غیر مجاز کشف شده از ابتدای سال جاری تاکنون ، در مناطق غیر مسکونی سایت صدرا خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی شیراز ، دکتر "حسین نیک نهاد" معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، از معدوم سازی بیش از 35میلیارد ریال داروهای قاچاق و غیر مجاز کشف شده از ابتدای سال جاری تاکنون ، در مناطق غیر مسکونی سایت صدرا خبر داد.

به گزارش "وب دا" در شیراز ،دکتر "حسین نیک نهاد" گفت: این داروها در روزهای گذشته از چندین انبار توزیع و پخش با حمایت معاون دادستان و رییس دادسرای انقلاب شیراز و همکاری ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اماکن نیروی انتظامی کشف و جمع آوری شده است.
وی با اشاره به آسیب های غیر قابل جبران این داروها و خطرهای فراوان آن ها برای مردم ، اضافه کرد: به دلیل بررسی هوشمندانه عرضه داروها و مکمل ها در داروخانه ها ، مردم تنها از این مراکز اقلام دارویی و مکمل های دارویی و غذایی و مکمل های بدنسازی و سایر فرآورده های دارویی را تامین کنند و به هیچ عنوان با مصرف اینگونه داروها ، سلامت خود را به خطر نیندازند.
دکتر نیک نهاد با بیان اینکه بیشتر این داروها شامل داروهای سقط جنین ، مخدر و محرک های مغزی ، مکمل های چاقی و لاغری و داروهای جنسی بوده است ، ادامه داد: عده ای برای کسب منافع مالی فراوان ، سلامت مردم را نشانه رفته اند و موارد زیادی از شکایت های دارویی در این زمینه دریافت شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش بازرسی های این معاونت خبر داد و گفت: متخلفان بدون هیچ ملاحظه ای به مقامات قضایی معرفی می شوند.
او گفت: در این مدت ، هشت واحد صنفی عرضه و فروش داروهای غیر مجاز ، تقلبی و قاچاق تعطیل شده است که تعطیلی این واحدهای صنفی در شهر شیراز ، در پی بازرسی کارشناسان این معاونت و با همراهی پلیس اماکن انجام شد و پس از کشف داروهای مخدر ، سقط جنین و محرک های مغزی و مکمل های بدنسازی ، با صدور مجوز از سوی مقام های قضایی معدوم گردید.
دکتر نیک نهاد اضافه کرد: به دلیل خطرهای فراوان و جبران ناپذیر عرضه و فروش این داروها به وِیژه بر روی جوانان و نوجوانان ، بازرسی های هدفمند از سوی کارشناسان این حوزه و با همکاری پلیس به صورت گسترده در سطح استان فارس در حال انجام است و با قوت استمرار دارد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر و تشکر از هماهنگی و همکاری مقام های قضایی به ویژه معاون دادستان و سرپرست دادگاه انقلاب در این زمینه گفت: استفاده از این داروها و فرآورده ها ، سالانه موجب خسارت های فراوان به سلامت انسان شامل نارسایی پیشرفته کبد و کلیه ها و در بعضی موارد پیوند کبد و کلیه و مرگ می شود.
او با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در زمینه بازرسی و نظارت بر مراکز عرضه فعالیت دارند، افزود: ارزش ریالی این داروهای کشف شده با ارزشی ریالی تمام کشفیات چهار سال گذشته ، برابر است.
این داروهای کشف شده پنجم خرداد ماه سال جاری با دستور مراجع قضایی ، معدوم شد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معدوم-شدن-بیش-از-35-میلیارد-ریال-داروی-قاچاق-تقلبی-و-غیر-مجاز-در-شیراز.bos